Projektledare till Finspång

Projektledare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som projektledare har du ett brett kontaktnät där rollen ställer höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och god samordningsförmåga. Beroende på projektets omfattning, så kan du ansvara för en projektgrupp på c.a 20 personer eller mer. Rollen som projektledare kommer innebära att ansvara för flera projekt parallellt och tjänsten omfattar c.a 30 resedagar per år. Du kommer leda projekt i alla regioner i världen och rapportera dina projekt både till ledningen lokalt samt ledningen i regionen.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter?


• Arbeta främst med kundens externa/interna kunder och ansvara för en del av projekten men även andra projektledningsuppdrag, så som leverans till andra bolag samt kunskapsöverföring mellan interna/externa partners.


• Leda och koordinera genomförandet av projekt enligt kundkontrakt, budget och kundens direktiv.
• Initialt jobba med interna projekt.
• Driva eller medverka vid överlämnandet mellan försäljning och projektledning.
• Bygga/etablera projektteam samt agera entreprenör för dina projekt men även övergripande för företagets bästa.
• Ansvar för att skapa god relation och kommunikation med kund samt att driva förhandlingar.
• Säkerställa att faktureringen sker i tid samt hantera inkommande betalningar.
• Arbeta utifrån rådande kostnader, vinst, marknader, nya affärsmöjligheter etc.
• Organiserar resurser samt planerar aktiviteter, upprätta tidsramar och följa upp projekt.
• Underrätta styrgruppen och företagsledningen om aktuella projekt genom regelbundna rapporter.
• Ta fram avtal utifrån kund och tilläggsförsäljning samt reglera claim mot/från kund/underleverantör.
• Arbeta proaktivt för att eliminera/minimera oönskade effekter för Siemens eller aktuellt projekt samt analysera projektets relevanta risker och kontinuerligt uppdatera riskmatriser.
• Säkerställa dokumentation kring det slutliga övertagandet av kund.
• Ansvara för underhåll och utveckling av relevanta processer självständigt men även i samarbete med andra avdelningar.
• Säkerställa kontinuerlig återföring (Lesson Learned) till egen avdelning samt andra relevanta delar av organisationen. 






Arbetstider
Start för uppdrag omgående


Arbetstider: Dagtid 8-17 måndag till fredag



Kvalifikationer
• Du är utbildad civilingenjör, civilekonom eller motsvarande.
• Du förstår och tillämpar affärsmässiga och företagsekonomiska principer.
• Du är lyhörd och flexibel samt har god samarbetsförmåga.
• Erfarenhet från vår verksamhet inom området eller erfarenhet av våra eller likvärdiga produkter är meriterande.
• Flera års erfarenhet av kundprojektledning alternativt av projektarbete t ex delprojektledning är meriterande.
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Övriga språk är meriterande.
• Du gillar rollen som entreprenör, att lösa svåra problem och gör vad som krävs för att få projektet att fungera mot uppställda mål.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Ansök senast 2021-11-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024