OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.
Grundskoleförvaltningen, Borås Stad, avdelningen Kvalitet och utveckling.
Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster
Grundskoleförvaltningen deltar i den nationella satsningen "Riktade insatser för nyanlända och flerspråkiga elever" som sträcker sig fram till sommaren 2024. Det finns en åtgärdsplan framtagen med sex utvecklingsområden: svenska som andraspråk, studiehandledning, språkutvecklande undervisning, kartläggning, skolbibliotek och elevhälsan
Arbetsuppgifter: Vi söker en projektledare som vill bli vårt nav i utvecklingsarbetet "Riktade insatser för nyanlända och flerspråkiga elever". Du planerar insatser, ser till så att de blir genomförda och koordinerade, samt följer upp och utvärderar insatser. Vidare har du ett helhetsgrepp inom hela projektet och koordinerar insatser mellan de sex utvecklingsområdena. Du arbetar självständigt med stort eget ansvar och rapporterar till chefen för kvalitet och utveckling.
I rollen som projektledare samarbetar du med processledare för de sex utvecklingsområdena och även i nära samarbete med berörda chefer och medarbetare i övrigt inom Grundskoleförvaltningen.
I uppdraget ingår det vidare att skriva delredovisningar och slutredovisning, där bland annat måluppfyllelse och ekonomisk redovisning ingår.
Kvalifikationer: Vi söker dig som:
- har en pedagogisk högskoleexamen eller annan utbildning som vi bedömer som motsvarande.
- har god förmåga att leda projekt och processer.
- har god kunskap och förståelse för skolan som organisation.
- har kunskap och erfarenhet av pedagogiskt arbete kring nyanlända och flerspråkiga elever.
- har driv och stort intresse för skolutveckling, och har förmåga att leda och entusiasmera andra, både i större sammanhang och i mindre grupper.
- är analytisk, strukturerad, innovativ och vågar utmana invanda föreställningar.
- har kunskap och förståelse för att arbeta utifrån vetenskaplig grund.
- är målinriktad, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
- uttrycker dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet av arbete med skolutveckling och i skolledning är meriterande, liksom vidareutbildning inom utbildningsledarskap och skolutveckling. Dina personliga egenskaper och förmågor i relation till uppdraget värderas främst.
Tjänsten är en visstidsanställning på 100 procent av heltid till 2024-06-30. Tillträde sker 17 januari 2022 eller enligt överenskommelse