Projektledare till införandet av nytt ekonomisystem

Projektledare till införandet av nytt ekonomisystem

Arbetsbeskrivning

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Vill du arbeta med ett införandeprojekt av kommunen och kommunkoncernens nya ekonomisystem.

Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för att jobba i team med både specialister, andra projektledare och kommande användare. Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!

Vi söker nu en projektledare för ett införandeprojekt av nytt ekonomisystem. 

Ekonomiavdelningen är en del av kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens samlade ekonomi-, lednings och specialistfunktioner med operativt ansvar för förvaltningens ledningssystem och ekonomiprocesser. Här utfärdas riktlinjer och instruktioner samt utvecklas metoder och IT-stöd inom ansvarsområdet för förvaltningens alla verksamheter. Avdelningen består av tre enheter, Ekonomi och styrning, Redovisningsenheten och Upphandlingsenheten.  

Enheten Ekonomi och styrning hanterar den övergripande budget- och uppföljningsprocessen för kommunen, ärenden till Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige samt den ekonomiska uppföljningen mot nämnderna. Upphandlingsenheten samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen och har projektansvaret för e-handel. Redovisningsenheten håller samman kommunen och bolagens ekonomiska redovisning, upprättar bokslut, samordnar ekonomiadministrativa processer samt förvaltar ekonomisystemet. Du kommer organisatoriskt tillhöra redovisningsenheten men kommer arbeta enhetsöverskridande i nära samarbete med projektansvariga för e-handel och ekonomisystem. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som den här rollen kommer vara med och bidra till.  

Tjänsten är en visstidsanställning på ett år men med goda möjligheter till förlängning.  

Rollen som projektledare innebär att du är den som leder och operativt arbetar med införandeprojektet av kommunen och kommunkoncernens nya ekonomisystem från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar till andra förvaltningsledare av försystem. I rollen ingår också att, tillsammans med medarbetare inom ekonomiavdelningen planera och genomföra utbildning av användare samt vara kontaktperson med systemleverantörens projektledare för införandet.

Vi söker dig som har

- erfarenhet av att leda projekt och vana att arbeta i team
- erfarenhet av IT-förvaltningsmodeller såsom PM3 eller liknande 
- kunskap kring införandeprojekt och erfarenhet av ekonomi och IT-relaterade arbetsuppgifter
- en för uppgiften relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig

Meriterande är erfarenhet av integrationer i affärssystem. Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal eller offentlig verksamhet är det en fördel.

Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling. 

Som person har du en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt. Du är drivande och lyhörd och har förmåga att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.

Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en visstidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.  

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi kommer att läsa ansökningar och börja intervjua under annonstiden, så du är varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 16 februari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekonomiavdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg

Produktägare till vår kund i Sundbyberg

4 november 2024