Projektledare till innovativ e-handelsbyrå - distans/Göteborg

Projektledare till innovativ e-handelsbyrå - distans/Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet att leda projekt inom tekniska miljöer och en god förståelse för e-handelsutveckling? Vår kund Partnersense söker en driven kollega som delar deras övertygelse om att teknik och affär måste gå hand i hand, och som är redo att utmana sig själva och lära sig nya saker. Är det dig de söker efter?
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en projektledare till vår kund Partnersense. Partnersense bygger nästa generations e-handelslösningar och strävar efter att leverera tekniska lösningar och samtidigt förstå affärsbehov och se till att deras kunder når sina mål. De söker nu efter en medarbetare som delar deras passion och är redo att vara en del av nästa steg inom e-handelslösningar. I denna tjänst är det möjligt att arbeta helt på distans om så önskas, men du ska kunna ta dig till någon av kundens kontor i Stockholm eller Göteborg vid behov.
För Partnersense står en trivsam arbetsmiljö, livsbalans och välmående hos sina medarbetare i fokus. De strävar efter att skapa en atmosfär där arbetsglädje och hälsa går hand i hand. Därför får du tillgång till flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och en försäkring med pensionsavsättning. De ser till att ha roligt under arbetstid och skapar tillsammans en god stämning och gemenskap. Även utanför arbetstid sker roliga aktiviteter såsom AW och events!
Ansvar i rollen som projektledare:
Driva och hålla samman projekt från förstudie till genomförande och uppföljning, där din strukturerade arbetsmetod säkerställer leverans i tid och enligt budget
Ansvara för budget och kostnadsstyrning, med fokus på att optimera resurser och leverera värde till företagets kunder
Administrera ärendehanteringssystemet (Jira) och proaktivt planera, prioritera och fördela inkommande arbetsuppgifter inom teamet
Upptäcka och hantera förändringar i projektets omfattning, såsom change requests eller scope changes, och säkerställa att dessa hanteras genom att skapa och kommunicera kompletterande offerter när det behövs
Hantera rapportering och statusuppföljning till både interna och externa intressenter
Bistå vid supportärenden, där din tekniska förståelse bidrar till att snabbt hitta lösningar
Ta fram underlag för fakturering och säkerställa korrekt hantering av projektets ekonomiska aspekter
Delta i offertarbete och referensbeskrivningar för att stödja försäljning och nya affärsmöjligheter

Dina egenskaper
För att trivas i rollen är du en naturlig kommunikatör och ledare som smidigt navigerar mellan tekniska och affärsmässiga aspekter, med förmågan att engagera och leda resurser i olika team. Du är självsäker i din roll och delar gärna med dig av din kunskap för att stötta dina kollegor. Vidare är du van vid att skapa och underhålla starka relationer med kunder och har lätt för att anpassa din kommunikation efter situation och kund. Du har även en skarp blick för att identifiera förändringar i projektets omfattning och vikten av att agera snabbt och tydligt för att hantera dem. Avslutningsvis är planering, dokumentation och uppföljning rutiner som du behärskar och ser som viktiga delar av ditt arbete.
Om du identifierar dig med dessa egenskaper och är redo att ta nästa steg i din karriär, ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av att leda projekt inom tekniska miljöer
God förståelse för e-handelsutveckling
En stark känsla för struktur och kommunikation
Kommunikativ i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av Jira eller andra ärendehanteringssystem

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, därefter möjligt överrekrytering till Partnersense AB. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley, du når henne via charlotte.crowley@peido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34927 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2024
  • Ansök senast: 21 december 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024