Arbetsbeskrivning
Välkommen till Pågen och vår härliga gemenskap där alla hjälper alla. Varje morgon levererar vi rykande färskt bröd från ugnen till våra konsumenter i Sverige och runtom i världen. Vi utökar nu vår IT-avdelning och söker därför dig, vår nya Projektledare för IT- och tvärfunktionella projekt, som gillar en händelserik och utvecklande vardag, vill ha stor möjlighet att påverka och vill vara en del av vårt engagerade team.
Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett roligt och inspirerande jobb i ett stabilt och framgångsrikt familjeföretag med en ständig vilja att utvecklas. Vi är stolta över de resultat vi uppnått men är måna om att utvecklas, är öppna för nya sätt att se på saker och vill alltid bli lite bättre - varje dag. Vi är små nog att fatta snabba beslut som krävs för att hitta nya vägar och nå resultat. Vi tror på kraften att göra förändringar tillsammans och hos oss har du möjlighet att göra skillnad.
Som projektledare på Pågen är du ansvarig för att leda, driva, koordinera och implementera IT- och tvärfunktionella projekt enligt framtagen projektbeskrivning. Du medverkar aktivt i vårt förändringsarbete genom verksamhetsutveckling och optimering i enlighet med företagets vision och strategi.
Vad innebär rollen?
Dina arbetsuppgifter är i huvudsak att:
• Ansvara för projektleverans enligt projektbeskrivning vad gäller tidplan, budget, riskhantering, resursallokering, kvalitet och kommunikation.
• Guida interna och externa beställare och säkerställa en tydlig kravspecifikation för projektet.
• Leda, coacha och kommunicera effektivt med kollegor och intressenter inom projektarbete för att skapa högpresterande projektteam.
• Säkerställa korrekta upphandlingsunderlag och utvärderingskriterier för projektrelevanta leverantörer tillsammans med inköpsavdelningen.
• Arbeta aktivt med ”lessons learned”, driva ständiga förbättringar inom projektledning och följa upp projektresultatet.
Du rapporterar till Director Supply Chain & Operations som tillhör Pågen ABs ledningsgrupp.
Vem är du?
Du har minst fem års erfarenhet som projektledare inom IT-projekt med leverans till slutanvändare. Du har god problemlösningsförmåga och struktur i det dagliga arbetet. Din erfarenhet kommer från industri/produktion, gärna inom livsmedel, medicin eller processindustrin. En teknisk högskoleutbildning är ett krav och PMI-certifiering eller liknande är meriterande.
Du har hög kompetens inom teknik, digitalisering, agila och traditionella projektmodeller och har erfarenhet av olika system- och förvaltningsobjekt. Därutöver har du goda kunskaper inom MS Office och MS Projects eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av MS DevOps och Azure.
Din kommunikationsförmåga är välutvecklad och du kan med lätthet kommunicera på olika nivåer, såväl internt som extern, på såväl svenska som engelska.
Sök!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Om detta låter intressant så är du varmt välkommen med din ansökan senast 2025-01-03. Skicka din ansökan redan nu då urval görs löpande. Om du har frågor kring processen är du välkommen att kontakta HR Lena Skansjö, lena.skansjo@pagen.se.
Om Pågen
På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen som har bakat bröd sedan 1878. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Som ledande bageri med produkter som förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd, tar vi nu steget in i framtiden och bygger Europas modernaste bageri. Mer information om Pågen hittar du på www.pagen.se