OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Infrasupport, Staben Knappt 20 minuter från Göteborgs central ligger natursköna Lerum. Med 38 000 invånare, bra boende, välfungerande samhällsservice, ett rikt kultur- och friluftsliv och bra kommunikationer är Lerum ett attraktivt alternativ för den som vill ha både den mindre kommunens fördelar och storstadens utbud. I Lerums kommun arbetar ca 2500 personer. Kommunledningsstaben arbetar med ledning, styrning, analys och uppföljning av kommunens verksamhet samt driver kommunens utvecklingsfrågor. Staben rapporterar direkt till kommundirektörerna och består av fem personer. En av våra projektledare ska vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare under hennes ledighet. Som projektledare arbetar du med projektledning och deltar i utvecklingsprojekt med inriktning på styrning och ledningsprocesser samt kvalitetsredovisning. Arbetet omfattar även utredningar och kortare uppdrag inom stabens ansvarsområde samt medverkan i framtagande av budget, årsredovisning och medborgartidning. Som person är du driven och kan skapa engagemang kring projekt och resultat. Det är också viktigt att du kan samla ihop och avsluta uppdrag samt redovisa dem både skriftligt och muntligt. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden och bidrar med nya ideer och lösningar. Arbetet kräver att du har ett helhetsperspektiv där alla delar är lika viktiga. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med både bredd och djup där du blir en del av en utvecklingsinriktad organisation. Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete. Vi tror att du har arbetat några år med projekt- eller utveckling/utredningsarbete och har en akademisk examen inom stadsvetenskap, förvaltning, ekonomi eller motsvarande.