Projektledare till Kronofogdens förebyggande arbete

Projektledare till Kronofogdens förebyggande arbete

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av uppdraget
Ekonomiskt utanförskap påverkar såväl individen som samhället i stort.

Vill du bidra till en ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling i samhället? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Sektionen ansvarar för myndighetens förebyggande arbete med ett särskilt fokus på barn och unga. Vi säkerställer bland annat att barns rättigheter värnas i myndighetens utvecklingsarbete och utformar kompetenshöjande insatser i samverkan, såväl internt som externt för att motverka överskuldsättning i samhället. Vi är en virtuell sektion som finns i Malmö, Göteborg, Stockholm och Karlstad.

Vi befinner oss i en förändringsresa och intensifierar vårt agila arbetssätt där vi arbetar tvärfunktionellt. Som projektledare arbetar du målmedvetet med olika projekt, både som projektledare och projektmedlem. Du drivs av genomförandefasen och har fokus på att arbeta med utvecklingsfrågor som skapar förändring.

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för hela processen från planering, genomförande och utvärdering i olika projekt. Att i tal och skrift utforma och anpassa såväl texter som visuella element till olika målgrupper, format och kanaler. Samverka med interna och externa aktörer för att nå effekt i vårt uppdrag att motverka överskuldsättning. Arbeta mot uppsatta mål, följa upp och utvärdera förebyggande insatser samt arbeta med redigerings- och publiceringsverktyg.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- akademisk högskole- eller universitetsutbildning med minst 90 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning
- erfarenhet från arbete med ständiga förbättringar
- minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med omfattande kundkontakter

Med kundkontakter menar vi för denna tjänst dig som arbetat med att stötta målgrupper som i sin tur arbetar direkt mot kund, ex utbildare eller budbärare.

Du har personliga egenskaper som innebär att du är förändringsbenägen och drivs av att bidra med effektiva lösningar utifrån verksamhetens behov. Du är flexibel, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du är proaktiv, skapar delaktighet och har alltid målet i sikte. Vidare är du strukturerad och har dessutom en god analytisk förmåga. Du är kommunikativ. dvs. har förmåga att formulera budskap i tal och text på ett sätt som är klart, tydligt och strukturerat. Arbetet kräver förmåga att samarbeta effektivt med andra och även kunna stötta och vägleda andra. Du har förmågan att skapa relationer med interna och externa aktörer som kan bidra till att nå effekter i vårt förebyggande arbete.

Det är meriterande om du har mycket god kompetens i digital teknik samt aktuell arbetslivserfarenhet av arbete med planering, projektledning och produktion av digitala events, t ex föreläsningar, konferenser och temaveckor. Har du aktuell arbetslivserfarenhet av arbete på t ex produktionsbolag, mediehus eller reklambyrå eller även aktuell arbetslivserfarenhet av arbete med utbildnings- och utvecklingsinsatser är det även meriterande. Ytterligare merit är om du har lång erfarenhet av av myndighetssamverkan och stor förståelse för arbetsprocessen samt goda kunskaper av att skriva olika typer av texter och arbeta med klarspråk.

Information om oss och jobbet
Ansök jobbet via följande länk: https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb?jobid=612776
Du väljer sedan en eller flera möjliga placeringsorter i urvalsfrågorna.

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 24 april 2023

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024