Projektledare till Menigo Foodservice AB

Arbetsbeskrivning

Menigo är en fullservicegrossist för restauranger, storkök och servicehandel i både Sverige och Norge. Via sina två affärsområden, Restaurang och storkök samt Servicehandel, erbjuder Menigo sina kunder mat och dryck, restaurangutrustning och koncept. Varumärket Menigo infördes i januari 2007 och ersätter det tidigare namnet ICA Meny som nyttjades under den tid företaget ingick i ICA-koncernen. Under 2006 omsatte Menigo cirka 6,5 miljarder kronor. För mer information om företaget gå in på deras hemsida www.menigo.se Efter separationen från ICA kommer Menigo att ha en egen intern telefonväxel för företagets verksamhet i Sverige. Vi söker nu, för Menigos räkning, en driven projektledare som ska leda arbetet med att integrera och effektivisera det nya växelsystemet i organisationen. Detta projekt beräknas pågå mellan 6-12 månader med eventuell chans till förlängning eller fast anställning på Menigo. Du kommer att vara anställd av Inhouse och uthyrd till Menigo. Denna tjänst beräknas starta omgående dock senast i början av augusti. Arbetsuppgifter Som projektledare för Menigos nyuppstartade telefonväxel kommer du att säkerställa telefonväxelns konfiguration och funktion i organisationen samt ansvara för att de 4-6 växeltelefonisterna som kommer att bemanna växeln kan utföra sitt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer att hålla en ständig dialog med hela säljorganisationen så att det nya telefonisystemet konfigureras på ett sätt som passar säljorganisationen och de olika avdelningarnas behov och önskemål. Specifika arbetsuppgifter är: . Utveckling och förvaltning av rutiner och arbetssätt . Utveckling av funktionalitet för att säkerställa att samtliga telefonifunktioner utnyttjas optimalt . Information, utbildning, hjälp och stöd till verksamheten i frågor som rör telefoni och telefonisystemets funktionalitet och användning . Framtagande och uppföljning av telefonstatistik På sikt kan arbetsuppgifterna komma att utökas till att även omfatta ett mer övergripande totalansvar för telefonifrågorna. För rätt person finns det stora möjligheter att vara med och driva och utveckla funktionen, dess verktyg och arbetssätt. Erfarenhet Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning och drivit framgångsrika projekt. Du har även en bakgrund inom kommunikation då stora delar av arbetet handlar om att kommunicera växeltelefonins funktion till de olika delarna av organisationen. Du behöver inte ha några tekniska kunskaper om telekommunikation utan har istället en stor förmåga att lyssna in behov och finna möjliga lösningar via de system och tjänster som Menigos teleleverantören tillhandahåller. Som person är du väldigt driven och självgående, du har en god framförhållning och ett sinne för planering. Du är kommunikativ, noggrann och har förmågan att hålla koll på många olika saker samtidigt. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat samt har mycket goda kunskaper i MS Office. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med en tidsperiod på 6-12 månader beroende på hur lång tid det tar att integrera växelfunktionen i organisationen. För rätt person finns det goda möjligheter att gå över till en anställning hos Menigo. Låter detta som ett jobb för dig är du välkommen att ansöka via Inhouse hemsida , bifoga CV och ett personligt brev genom länken i annonsen på hemsidan www.inhouse.se. Då tjänsten ska tillsättas snarast sker urvalsprocessen löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 juni 2007
  • Ansök senast: 12 juli 2007

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010