OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap om byggnadsbranschen och vill ta steget in i en ny roll med mycket kundfokus? Är du en kommunikativ person som trivs med att vara spindeln i nätet och leda projekt framåt? Ta chansen och ansök idag!
Om Ocab
Ocab är ett rikstäckande sanerings- och avfuktningsföretag som finns på ett 50-tal orter över hela landet. Kunderna finns i hela Sverige inom försäkringsbolag, fastighetsbolag, FM-bolag, industri, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Vid skador orsakade av framför allt brand och vatten räddar Ocab ekonomiska värden och tid samt erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri.
På Ocab eftersträvas en öppen företagskultur där du snabbt blir en i teamet, samtidigt som du blir en del av något större. Tillsammans med systerbolag och kontor över hela landet erbjuds en bredd av möjligheter att utvecklas.
Om rollen
Ocab är i en spännande resa med stora strategiska satsningar och bygger just nu en starkare serviceorganisation med leveranskvalitet och kundupplevelse i fokus. Därför har rollen som projektledare tagits fram där huvudansvaret blir att leda, samordna och ansvara för projektuppdrag från uppstart till färdigställande. Det är en ny roll med stora möjligheter till att själv vara med och påverka utformning och arbetssätt.
I rollen som projektledare ansvarar du för att samordna projektarbetet för inkommande skadeanmälningar från försäkringsbolag och att på bästa sätt säkerställa nöjda kunder. Du sammankallar till möten och är den som sköter kommunikationen med försäkringsbolag, kund och andra intressenter. Du kommer att ha det övergripande ansvaret att lösa situationer som uppstår under projektets gång samt att hålla tidsramen och se till att lagstiftning följs vid projekteringen.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Upprätta riskanalyser och göra kalkyler i MEPS
Medverka vid upphandling av underentreprenörer och konsulter
Beställa rivnings- och saneringsjobb internt hos Ocabs olika avdelningar
Löpande avstämning sker med närmaste chef samt arbetsledare. Rollen är placerad i Sundsvall men resor i tjänsten förekommer till orter i bland annat övriga Västernorrland, Jämtland, Gästrikland och Dalarna.
Din profil
Vi söker en driven person som är självständig med förmågan att organisera och planera sitt arbete väl. Du trivs i en social och kommunikativ roll då du blir spindeln i nätet och kommer samarbeta med såväl kunder som kollegor. Erfarenhet från byggnadsbranschen eller kunskap kring hur försäkringsbolag arbetar är väldigt meriterande för att lyckas i rollen. Vi tror att du har byggnadsteknisk utbildning och kan förstå konstruktioner och ritningar. Personliga egenskaper och rätt driv kan väga tyngre än lång erfarenhet.
Krav för tjänsten
Goda datakunskaper
Flytande i svenska i tal och skrift
Avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
Tidigare erfarenhet inom projektering / kalkylering
Tekniks examen inom bygg och / eller erfarenhet från byggnadsbranschen
Erfarenhet av kalkyleringsprogrammet MEPS
Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall. Resor till närliggande kontor i regionen förekommer
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.