Projektledare till Paper Province

Projektledare till Paper Province

Arbetsbeskrivning

Paper Province hjälper nya och etablerade företag att utveckla och lansera hållbara idéer med koppling till skogen. Vi är ett världsledande företagskluster inom skogsbaserad bioekonomi. Vi ägs och drivs av våra 130 medlemsföretag.

Vi är öppna, modiga och hållbara och vi gör det tillsammans!
Läs mer om oss här

Vill du vara med att ta samhället in i framtiden med hjälp av skogen?

Nu söker vi Projektledare till Paper Province

Om rollen:
Paper Province aktiviteter bedrivs till största del inom olika projekt som stöttar omställningen till det fossilfria samhället. I rollen som projektledare kommer du att driva olika sorters utvecklingsprojekt, där projekten kretsar kring våra fyra strategiska områden: Innovation och utveckling, kompetensförsörjning, internationalisering och regional kraftsamling. Du sköter planering, budgetering, uppföljning och rapportering av projekten. Du leder processer, seminarier och workshops. I rollen kommer du att identifiera problem och behov tillsammans med våra medlemmar och andra organisationer och omsätta dessa i handling.

En viktig del i rollen är även att identifiera utvecklingsbehov hos våra medlemsföretag, såväl direkt utifrån medlemsdialogen som utifrån externt identifierade möjligheter. För oss är det viktigt att vi driver projekt som är relevanta och stärker och utvecklar våra medlemmar.

Vem är du?
Vi söker dig som är en fena på att följa processer och strukturera upp ditt arbete.
Du har erfarenhet av projekt- och/eller processledning med budgetansvar. Har du erfarenhet av projektledning med offentlig finansiering från regional-, nationell- och/eller övernationell nivå (inkl. EU) är det ett plus.

Vi ser gärna att du har erfarenhet att leda förändrings- och utvecklingsprocesser inom innovation och/eller företagsutveckling, kundbehovsdriven utveckling samt samskapande processer då vi på uppdrag av våra medlemsföretag och finansiärer mestadels jobbar med att hitta nya vägar framåt och öppnar dörrar för den som vill ställa om från fossilt till förnybart.

Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och modig. Du tycker att det är kul att leda kreativa och utforskande processer, seminarier och workshops och har lätt för att skapa engagemang hos en grupp. Att du är en lagspelare, ser vi som en viktig egenskap, då projekten oftast drivs tillsammans med kollegor, företag och offentliga parters.

Kommer du från en medlemsstyrd organisation eller på annat sätt har erfarenhet av att jobba med täta företagsdialoger kommer det att underlätta för dig i tjänsten.

Utöver ovanstående har du en akademisk utbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. God kunskap i Officepaketet samt erforderlig IT-vana. Du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med cirkulära affärsmodeller och processer samt metoder och verktyg för innovationsledning.

Anställningen
Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Placering: Karlstad

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum som är den 20 januari 2023

Vid frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryterare Maria Starrin, maria.starrin@qtym.se eller Sara Magnusson, sara.magnusson@qtym.se Växel: 054-141800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Liknande jobb


21 november 2024