Projektledare till Pensionsmyndigheten

Projektledare till Pensionsmyndigheten

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Pensionsmyndigheten ansvarar för handeln i och informationen om de fonder som finns på premiepensionens fondtorg. Inom Pensionsmyndigheten ansvarar produktionsavdelningen för fondhandeln och kommunikationsavdelningen för informationen om fonderna på fondtorget. För att anpassa Pensionsmyndighetens processer till det upphandlade fondtorget söker vi nu en projektledare som stöd/avlastning för att stärka upp projektledarkapaciteten i uppdraget.

Uppdraget startar så snart som möjligt, dock senast 16 december och pågår sedan till 31 mars 2023, med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och och utförs vid Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd med Pensionsmyndigheten.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet innebär att i nära samarbete med medarbetare på Pensionsmyndigheten och Fondtorgsnämndens kansli identifiera hur Pensionsmyndighetens fondhandel, ekonomiska transaktioner, fondinformation och andra processer påverkas och ska förändras av det upphandlade fondtorget.

Som konsult ska du stödja och avlasta befintlig uppdragsledare med att leda och fördela arbete inom följande delar:

- Identifiera hur Pensionsmyndighetens processer påverkas och förändras av det upphandlade fondtorget (processkartläggning med förändringsbehov)
- Skapa förutsättningar för engagerade medarbetare som tar ansvar och förstår sin del i helheten (onboarding och förändringsledning)

- Utveckla effektiva arbetssätt utifrån identifierade processer

- Anpassa produktionsavdelningens processer utifrån kommande förändrad kravställning från Fondtorgsnämnden, samt vid behov lämna förslag på angränsande processer åt kommunikationsavdelningen.



Tjänsten innefattar arbetsuppgifter som behöver utföras på plats och kan i liten omfattning göras på distans.

Följande egenskaper ses som viktiga i rollen som projektledare:

- Arbeta självständigt och ta egna initiativ
- Vara lyhörd med förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt

- Vara strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete


Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning

- Minst tre års erfarenhet som projektledare
- Erfarenhet att arbeta enligt någon av de vanligaste förekommande projektmodellerna t ex PMP, Lean, Sig Sigma, Prince 2
- Goda kunskaper i MS Office
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift


För Pensionsmyndigheten är det viktigt att erfarenheten hos dig är aktuell. Därför ska det senaste uppdraget eller anställningen som är kopplat till din arbetslivserfarenhet som projektledare inte ha avslutats tidigare än för två år sedan.

Meriterande

- Minst ett års arbetslivserfarenhet som förändringsledare

Med förändringsledning avses ett strukturerat arbetssätt för att förflytta en organisation eller en grupp inom en organisation från ett nuläge till ett nytt läge

- Minst ett års arbetslivserfarenhet av processarbete inom fondhandel

Med processarbete fondhandel avses operativt och/eller taktiskt arbete med flera delar av eller hela fondhandelsprocessen och har därmed betydande kunskap och förståelse kring processen, hur delarna hänger ihop samt konsekvenserna om de inte gör det.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 november 2022.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb