OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Power är en ledande återförsäljare av hemelektronik till nordiska konsumenter genom rikstäckande nätverk av butiker och webbutiker. Koncernens moderbolag Power International AS äger Power, Punkt1 och Expert i Danmark samt Power i Finland och Norge. Huvudkontoret finns i norska Lørenskog strax öster om Oslo. Power omsätter 11,3 miljarder NOK och har ca 3000 anställda inom koncernen.
Att vara Projektledare innebär att ansvara för och leda tilldelade projekt primärt vid vårt centrallager i Skillingaryd, men även stundtals gränsöverskridande i koncernen som har kontor runtom i Norden. Som Projektledare arbetar du i ett team med två kollegor och rapporterar till Utvecklingschefen. Projektledaren arbetar nära flera funktioner och avdelningar och då främst IT-avdelningen och driften. Du kommer utgöra en viktig del inom vår logistikutveckling både när det gäller automation som utbyggnation av lagret och även i vår pågående digitaliseringsresa!
Du kommer att jobba med projekt allt från ”ax till limpa”, olika storlekar och komplexitet, vilket innebär att initiera, planera, genomföra, avsluta samt följa upp projekt. Ansvara för resursplanering, projektbudget, riskhantering och kommunikation inom projektet. I samband med företagets budgetprocess kommer du vara delaktig i att undersöka olika lösningsalternativ samt ta fram budgetunderlag.
Vi lägger stor vikt vid förmågan att kunna leda utan personalansvar samt initiera förbättringsarbete på ett självständigt sätt. Tjänsten innebär till viss del resor, framförallt inom Norden.
Din profil
Vi tror du har en högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du några års erfarenhet av att initiera, leda och avsluta projekt. Viktigt är även att ha en god förmåga att kunna transformera direktiv till konkreta aktiviteter som driver projekten framåt.
Givetvis är det positivt om du har erfarenhet från lager och logistiksektorn. Precis som det är fördelaktigt att redan ha en förståelse för hela logistikkedjan. Samtidigt som det för oss är mycket viktigt att du är ”rätt” person, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Vi förutsätter att du har god datorvana och kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska.
Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll inom en snabbt växande organisation med hög förändringstakt!
Din arbetsdag är varierande och du ges stort utrymme för eget handlingsrum. Du får också en roll där du stimuleras dagligen och ges goda möjligheter för personlig utveckling i takt med att organisationen utvecklas.
Du blir en viktig partner i utvecklingen och genomförandet av olika projekt – stora som små!
Låter det intressant? Vi hoppas det och Välkomnar din ansökan!
Om Power
Power är en ledande återförsäljare av hemelektronik till nordiska konsumenter genom rikstäckande nätverk av butiker och webbutiker. Koncernens moderbolag Power International AS äger Power, Punkt1 och Expert i Danmark samt Power i Sverige, Finland och Norge. Vi är ca 6000 anställda i koncernen och omsätter 20 miljarder NOK.
I denna rekrytering har Power valt att samarbeta med Flodin.
Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
Välkommen med din ansökan!