OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 275 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.
Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.
Är du en skicklig projektledare med erfarenhet av marknadsföring och har intresse för kultur och publikutveckling?
Vi söker nu en vikarie för projektledare inom marknadsföring. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Som projektledare tillhör du publikutvecklingssektionen och ingår i vårt projektledarteam med totalt fyra projektledare. Du kommer att planera, leda och koordinera arbetet med att marknadsföra och sälja våra föreställningar som spelas på stora scenen. Det inkluderar både opera, musikaler och andra former av scenkonst. Du upprättar en marknadsplan för respektive produktion, ansvarar för din kostnadsbudget och följer självklart upp utfallet av dina aktiviteter. En betydande del av arbetet är att driva flera projekt med olika tidshorisonter samtidigt. Därför är det viktigt att du är proaktiv och strukturerad samt att du kan behålla överblicken i intensiva perioder.
Projektledaren är delaktig i publikutvecklingsarbetet på avdelningen, både strategiskt, taktiskt och operativt. Det inkluderar varumärkesarbete tillsammans med kollegor, för att presentera Malmö Operas verksamhet brett för såväl befintlig publik som ny.
Arbetsuppgifterna innebär att följa och delta i produktionsprocessen för att hitta de rätta ingångarna till marknadsföring och publikutveckling kopplat till produktionen. Som projektledare fungerar du som sammanhållande länk till övriga funktioner på avdelningen och organisationen i de produktioner som du ansvarar för.
Kvalifikationer
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Uppdraget ställer höga krav på kompetens, ansvarsfullhet, flexibilitet och god planeringsförmåga. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga samt är noggrann och strukturerad som person. Du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt med exempelvis konstnärliga team, medarbetare, leverantörer och övriga intressenter.
Vi söker dig som har:
• Utbildning i marknadsföring på högskolenivå eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta med och förmedla kultur
• Bred erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och kompetens inom exempelvis Google Ads
• Analytisk förmåga och kunskap inom exempelvis Google Analytics
• Erfarenhet av projektledning
• Kompetens inom ekonomisk uppföljning och budgetering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Känsla för tonalitet och öga för visuell kommunikation
• Grundläggande kunskaper i bildbearbetning
• Erfarenhet av arbete i kulturorganisationer
Anställningsförhållanden
Tjänsten avser ett föräldravikariat till och med 31 augusti 2022. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 23 april 2021!
Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev samt besvara kompletterande frågor.
Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.
Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.