OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Precis som hos oss människor har maskinens olika delar egenskaper som gör att de arbetar olika bra tillsammans.
På Recotech arbetar vi med tillverkning och förädling av dessa egenskaper för att våra komponenter skall få en så lång livslängd som möjligt.
Nu har du chansen att få jobba i en bred och utvecklande roll med spännande produkter och material i högaktuella branscher. Sök rollen som projektledare hos Recotech i Arboga redan idag!
Om företaget
Recotech är ett privatägt modernt verkstadsbolag med 65 anställda i Arboga. Vårt företag har vuxit ut från flygindustrin där hållbarhet, funktion och interaktion är hörnstenarna. Våra medarbetare har specialistkompetens inom tillverknings- och reparationsteknik, underhållsmetodik samt diagnostik. Våra huvudprocesser sträcker sig från termisk sprutning och vakuumlödning till kvalificerad svetsning, maskinbearbetning och montering av system. En av våra egna produkter är WingLiftTM som är ett kostnadseffektivt hanteringskoncept för att lyfta och flytta tyngre utrustningar eller containrar korta avstånd, en utrustning som säljs globalt till försvar eller FN:s hjälpinsatser men också till de som utrustar containers till mobila sjukhus eller andra ändamål.
Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Recotech.
Dina ansvarsområden och huvudsakliga arbetsuppgifter
Som projektledare får du arbeta med projekt av både större och mindre karaktär över flera olika produktområden, med huvudfokus på produktområdet kompressortvätt som levereras till kraftindustrin och flygindustrin. Inom produktområdet finns två huvudkunder och du som projektledare har en nyckelroll i arbetet med dem.
Du är sammanhållande och drivande genom hela projektkedjan från kundförfrågan, genomförande och produktionsstart till slutleverans. Det innebär att du ansvarar för att planera, driva och följa upp arbetet genom kontinuerlig tidsestimering, resursplanering och samordning samt uppföljning av projektbudget och kostnader - allt för att uppnå både högt kundvärde och god produktkvalitet. Du kommer även vara involverad eftermarknadsarbetet med reservdelsförsäljning. Du rapporterar status och resultat, vidtar nödvändiga åtgärder och föreslår förbättringar. Allt detta sker i nära samarbete med kund, produktionsteknik, kvalitet och andra funktioner.
Därutöver ingår det i rollen att
- hantera internrevisioner, tillstånd, riskbedömningar, utvecklingsarbete och dokumentation inom projektet.
- utarbeta anbudsförfrågningar, erbjudanden, prisberäkning och prisstrategi.
- arbeta med upphandling och logistik för leverans av utrustning samt stödja/driva upphandlingsprocessen.
- ge teknisk support och tillhandahålla dokumentation till kund och ledande befattningshavare.
- göra rotorsaksanalys av avvikelser för att möjliggöra förbättringar.
- implementera, förbättra och upprätthålla höga hushållningsstandarder inom arbetsområdet.
- utbilda andra i utrustning, processer och företagsstandarder.
Du rapporterar till affärsområdeschefen och placeringsorten för tjänsten är Arboga.
Vem är du?
Vi tror att du har en teknisk utbildning inom mekanik eller elektronik. Vi tror också att du har en bakgrund inom produktion och har erfarenhet av projektledning. Du behöver ha kännedom om hälso- och säkerhetslagstiftning, teknisk lagstiftning samt kunskap om hur man gör riskbedömningar. För att lyckas i rollen krävs att du har god problemlösningsförmåga och förstår hur du ska läsa tekniska specifikationer och manualer.
Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift samt kunskap i relevanta data- och affärssystem (t ex. MS Office, CAD, Monitor). Då företaget är säkerhetsklassat och arbetar mot försvarsindustrin är det ett krav att du har svenskt medborgarskap.
Recotech lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har intresse för teknik, viljan att lära samt ett förbättringsdriv är mycket viktigt för att trivas i rollen. Med ditt engagemang och din positiva attityd bidrar du till arbetsplatsens goda laganda. Du är ansvarstagande, strukturerad och har en god förmåga att hålla ihop projekt. Du kommer att arbeta både produktions- och kundnära, varför det är viktigt att du är kommunikativ och gillar att ha mycket kontakter. Vidare är det viktigt att du är prestigelös, flexibel och tycker om att arbeta i en bred och dynamisk roll där du får arbeta både självständigt och i samarbete med andra.
Information om ansökan
All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. Sista ansökningsdag är 28 augusti. Kontakt, urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!
För mer information kontakta rekryteringskonsult Kajsa Rosén på kajsa.rosen@axoconsulting.se alt. 072-3980267.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.