OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.
Socialtjänsten i Umeå kommun använder sedan 2018 läkemedelsgivare i syfte att öka säkerheten och kvaliteten gällande medicinering för den enskilde.
Den pågående användningen har skapat möjlighet för ett stort antal patienter att bibehålla sin självständighet vid läkemedelsintag vilket även bidragit till stor nytta för de berörda verksamheterna. Socialtjänsten i Umeå kommun är ledande i Sverige gällande användningen av den här typen av teknik.
Socialtjänsten i Umeå kommun har identifierat ytterligare användningsområden för läkemedelsgivare för patienter som inte självständigt kan hantera sitt läkemedelsintag utan är i behov av assistans via personal för detta. Leverantören av läkemedelsgivaren har utvecklat dessa funktioner och ett pilotprojekt kring detta ska genomföras. Det primära syftet med pilotprojektet är att utreda om funktionerna för assisterat läge kan underlätta och minska Umeå kommuns utmaningar med kompetensförsörjning, delegation och avvikelser samt ytterligare öka säkerheten och kvaliteten för den enskilde patienten. Vidare har leverantören även annan funktionalitet under utveckling som kan komma att inrymmas i projektet.
Med anledning av detta söker Socialtjänsten i Umeå kommun en projektledare som tillsammans med berörda intressenter kan leda arbetet med att utvärdera denna användningsform och funktionalitet för läkemedelsgivarna. Under din anställning tillhör du Socialtjänstens digitaliseringsenhet som består av verksamhetsutvecklare, systemförvaltare och IT-tekniker som arbetar med att utveckla och stödja socialtjänsten inom området digitalisering, såväl strategiskt som operativt.
Dina arbetsuppgifter
Som projektledare har du ansvar för projektets leverans enligt direktiv och arbetar tillsammans med projektledaren från leverantören och resurser från berörda verksamheter. Du rapporterar löpande till projektets styrgrupp och är ansvarig för projektets slutrapport.
Om dig
Vi söker dig som är en erfaren projektledare, med fördel från projekt inom hälso- och sjukvård och eller socialtjänst samt inom området digitalisering.
Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom projektledning och förändringsledning.
Du har helhetssyn, är resultat- och målinriktad samt drivande i utvecklingsarbete med utvecklad kommunikativ och pedagogisk förmåga.
I rollen har du många kontakter med olika parter och det är viktigt att du är lyhörd och har förmåga att hantera skiftande behov och förutsättningar. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en allmän visstidsanställning, heltid, från och med 2021-10-01 till och med 2022-06-30
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i 8 förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.