OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en erfaren Projektledare till vår kund, en statlig myndighet, för ett kortare uppdrag. Uppdraget startar i juni och pågår till september 2021 med möjlighet till förlängning. Du kommer främst att arbeta hemifrån och vid enstaka tillfällen besöka kontoret i Stockholm.
I denna roll kommer du att delta i ett uppdrag om utveckling av nationella kvalitetsregister inom psykiatriområdet. Du kommer att bidra till att skapa en nulägesbild av vilka förutsättningar nationella kvalitetsregister har för att uppnå sitt syfte, dvs. uppföljning, lärande, kvalitetsutveckling, förbättring och forskning, samt att nå hög kvalitet, hög täckningsgrad samt hög anslutningsgrad.
Uppdraget innebär bland annat inhämtning av data genom intervjuer med registerhållare och ett urval verksamheter/vårdenheter inom psykiatrin, samt dokumentation och analys och sammanställning av resultatet. Du ska även bidra med förslag på hur registren kan göras mer enhetliga.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Planera, leda, utveckla och följa upp projekt
• säkerställa att projektaktiviteter bedrivs i enlighet med fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
• ansvara för att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
• löpande rapportera status till styrgrupp
• ansvara för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter.
Din profil
För att kvalificeras för denna roll bör du ha:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som projektledare
• God kännedom inom hälso- och sjukvården och psykiatriområdet specifikt.
• Erfarenhet av att genomföra intervjuer
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• erfarenhet att arbeta enligt någon av de vanligaste förekommande projektmodellerna t.ex PMP,
Lean, Sig Sigma, Prince 2
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du har kännedom om överenskommelsen mellan staten och SKR som berör frågor kring nationella kvalitetsregister.
Som person ser vi att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat samt kan arbeta självständigt. Du är även serviceinriktad, driven samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt och har goda kommunikativa färdigheter.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OBS! kort ansökningstid!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.