Projektledare till Svenska Kraftnät!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en erfaren projektledare inom fastighet till Svenska Kraftnät! Besitter du en god samarbetsförmåga och är flexibel som person? Är du van vid att arbeta självständig och målinriktat? Uppdragets omfattning är uppskattat mellan 25-50% och är beräknat att börja 15-03-2023 och pågå till och med 15-03-2024.

Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 1000 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall, Göteborg och Sollefteå.

Om uppdraget
Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar i organisationens lokaler pågår etablering, ombyggnation och lokalanpassningar av kontor på ett flertal platser. Det följer den långsiktiga och hållbara lokalförsörjningsstrategin. Strategin medför lokalprojekt runt om i landet där Svenska kraftnät är hyresgäst. Detta kan medföra att arbetet kan innebära resor inom Sverige.

Konsulten kommer att tillhöra fastighetsavdelningen inom divisionen gemensamma funktioner på Svenska kraftnät. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att självständigt driva och koordinera ett antal lokal- och fastighetsprojekt från ax till limpa i Sverige. Projekten består av kontorslokaler och sträcker sig över en längre tid.

Du kan komma att arbeta med nyetableringar, ombyggnationer och tillbyggnationer av befintliga fastigheter. Du kommer att arbeta som hyresgästens representant för kontorsprojekten.

Om dig
Vi ser gärna att du har följande dokumenterad erfarenhet för att kunna axla uppdraget som projektledare hos Svenska Kraftnät:

- Högskole/universitetsutbildning 180hp med examen som civilingenjör

- Minst 10 års arbetslivserfarenhet som projektledare inom fastighet

- Arbetat hos minst två olika arbetsgivare

Det är meriterande om du har arbetat för minst 2 olika myndigheter eller har mycket god kännedom om LOU och hyresförhandlingar.

För att trivas i rollen ser vi gärna att du har följande personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

- Arbetar självständigt och målinriktat

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Övrigt
Start: 15-03-2023
Slut: 15-03-2023
Placering: Stockholm
Omfattning: 25-50%

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 14 februari 2023

Liknande jobb


Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024