Projektledare till vår Logistikavdelning

Projektledare till vår Logistikavdelning

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar världsledande hydrauliska drivsystem och tjänster under Hägglunds produktmärke. Verksamheten har också en global försäljnings- och servicebas. Kunder finns inom bland annat återvinnings-, gruv-, socker-, plast- och oljeindustrin. Gemensamnämnaren är att deras företag kräver det mesta och det bästa. Bosch Rexroth i Mellansel har cirka 400 anställda och ingår i Bosch-gruppen.
Jobbeskrivning
Vi söker nu en projektledare för en visstidsanställning på ungefär ett år till vår Orderavdelning. I rollen kommer du arbeta med koordinering, samordning och problemlösning inom logistikområdet, ständigt med kunden i fokus. Det vi erbjuder är en spännande och central roll med många interna och externa kontaktytor. Rollen kan innebära att representera hela Logistikavdelningen i olika projekt.
Rollen som projektledare för vår Orderavdelning innebär att:
hantera, samordna och koordinera projektorder från våra säljbolag, kontrakterade distributörer och direktkunder.
ansvara för att projektleda och driva större och mer komplicerade order.
samordna med andra avdelningar för att säkerställa att kunden är i fokus hela vägen från order till leverans.
ha löpande uppföljningsmöten både internt i Mellansel och med säljbolagen.
stötta dina kollegor på logistikavdelningen vid kund- och inspektörsbesök. Vilket innebär planering, samordning och eventuell medverkan vid besöket.
ansvara för att, efter leverans, följa upp hur projektet gick.
ansvara för att driva förbättringsarbete på avdelningen.
medverka i olika projekt som rör orderavdelningen specifikt men kan även innebära att representera hela logistikavdelningen.

Kravspecifikation
Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du har en universitetsutbildning i botten och praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är bekväm med att använda engelska i arbetet och behärskar affärssystem samt Excel.
Personliga Egenskaper
Vi söker dig som har förmågan att planera och strukturera ditt arbete samt är ansvarstagande och engagerad. Vi tror att du är noggrann som person och att du har god förmåga att kommunicera och samverka på både svenska och engelska med både interna och externa funktioner.
Ytterligare information
Tjänsten är ett vikariat på ungefär ett år.
Om du har frågor om tjänsten kontakta Lars Sandin, ansvarig chef för vår Orderavdelning, på telefon 06660-87630.
Sista ansökningsdag är 3 oktober.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Älvsjö Stockholmskontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Postadress

Varuvägen 7
Stockholm, 12581

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024