Projektledare till vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Projekt för breddinförande av handläggning och dokumentation enligt ICF

Arbetsuppgifter

Projektuppdraget ska ske utifrån Världshälsoorganisationens internationella klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa (ICF). Arbetsuppgifterna innebär att planera, samordna och implementera ett breddinförande av handläggning och dokumentation enligt ICF i hela verksamheten; äldreomsorg, insatser för personer med funktionsnedstättning, hemsjukvård och myndighetsutövning. I uppdraget ingår även att vid projektets avslut föreslå en organisation för hållbarhet av förändringsarbetet. Projektledaren kommer att ingå i kansliets arbetsgrupp.

Kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för projektuppdraget.
• Kunskap/kännedom och gärna erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
• Erfarenhet av att driva projektarbete och/eller annan verksamhetsutveckling är meriterande.
• Goda kunskaper om vård och omsorg värderas högt.
• Det är av stor vikt att kunna driva, motivera, skapa förståelse och ha ett engagemang att arbete med och slutföra projekt för en hållbarhet i organisationen.
• Andra kvalifikationer är förmågan att vara strukturerad, ha en pedagogisk skicklighet, vara kommunikativt skicklig och dokumentera med hög kvalité, föra dialog, vara uthållig och se till att uppgifter slutförs.
• God förmåga att kommunicera teknik på ett "icke tekniskt vis" och ha datorkunskap och förståelse om vikten av digitala verksamhetsstöd.

Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning. Tillträde enligt överenskommelse och 12 månader framåt. Heltid. Fast lön. Ange löneanspråk

Kontaktperson
Områdeschef Cecilia Vestergaard, 0240-868 30

Facklig kontaktperson
Vision, 0240-860 00 (växeln)

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31/8 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun Ludvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 juli 2016

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024