OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkShop - The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå och jobbar med några av världens största varumärken. Vi kombinerar strategiska, kreativa och taktiska tjänster för att kunna skapa innovativa kundupplevelser både online och offline. Var med och skapa unika och engagerande pop up koncept åt olika varumärken, bli en av marknadens bästa brand ambassadors, utveckla och driv butikskoncept eller bli expert på sociala medier. WorkShop är med hela vägen från idéstadiet till genomförandet. Vår kultur präglas av en stark gemenskap där alla har möjligheten att få sin röst hörd.
WorkShop söker en erfaren operativ projektledare/produktionsledare till vårt Concept team för placering hos en av våra största kunder. Uppdraget är tidsbegränsat på 8 månader på heltid under perioden januari tom augusti 2022. Vi söker i första hand dig som är frilansande projektledare/produktionsledare men projektanställning kan också vara aktuellt.
Du har erfarenhet av att driva projekt inom innovativa kundupplevelser, fysisk retail, inredningsproduktion eller marknadsaktiveringar. Du är övergripande ansvarig för att driva projekten från brief, planeringsstadiet, budget och leda den kreativa processen samt följa upp och utvärdera projektet.
Som projektledare ansvarar du för att självständigt planera, strukturera och hålla ihop projekt och produktioner i högt tempo med många delleveranser och tighta deadlines. Du uppskattar att vara en del av och leda ett projektteam och du är en god lagspelare.
För att lyckas i rollen som projektledare hos oss behöver du vara effektiv och noggrann, administrativt stark och har förmågan att hantera flera projekt parallellt.
I din roll är du en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt både på svenska och engelska. Du har en positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar på nya uppgifter och utmaningar. Du kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på vem som är mottagare och leverera med hög kvalitet både internt och externt.
För att passa i rollen krävs att du:
- Har minst tre års erfarenhet som projektledare på retailbyrå, designbyrå, konceptbyrå, marknadsavdelning eller inhouseavdelning inom retail.
- Har erfarenhet av budget- och offertarbete samt ekonomisk uppföljning.
- Önskvärt med en högre utbildning inom marknadsföring och/eller projektledning från exempelvis IHM, Berghs eller liknande.
- Har en utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
- Har goda kunskaper inom Officepaketet.
Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete, där du tillsammans med oss på WorkShop får möjlighet att skapa kundupplevelser i världsklass. Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information:
Arbetsort: Centrala Stockholm
Start: Januari 2022
Omfattning: Heltid under 8 månader, frilansupplägg eller projektanställning
WorkShop erbjuder en spännande tjänst i en internationell och dynamisk organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt team?
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-11-30. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Lär dig mer om vårt företag på work-shop.com (https://www.work-shop.com/) och följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/workshoptheconsumerexperienceagency), LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/724670/admin/) and Instagram (https://www.instagram.com/workshopretail/)!