OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om ETU
Vi är ett av landets ledande företag när det gäller att granska tillgänglighet på digitala lösningar för personer med funktionsnedsättning.
På ETU AB arbetar vi med konsultstöd, användartester, utbildning och att granska webbplatser och produkter som tillhör webben. Vi följer den internationella standarden WCAG i allt vad vi gör.
ETU AB har funnits i 25 år och finns på ett 40-tal platser i landet. Utöver tillgänglighet arbetar ETU även med utbildning, starta eget och vägledning.
I vårt Tillgänglighetsteam är vi idag sex personer, nu vill vi växa för att möta våra kunders växande behov.
Om tjänsten
Brinner du för användbarhet och tillgänglighet på webben? Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team av tillgänglighetskonsulter.
Ditt huvudsakliga arbetsområde blir att ansvara för kundkontakter, leda och fördela arbetet samt kvalitetssäkra våra leveranser. Hos oss hjälps alla åt med uppdrag, vilket gör att du även kommer att arbeta med granskningar av PDF-dokument, Wordmallar, redovisningar och hålla utbildningar.
I arbetet ingår daglig kontakt med kund via telefon och e-post. Vi arbetar både digitalt och med fysiska kundmöten. Resor ingår i tjänsten.
Vem söker vi?
Vi söker dig med projektledarerfarenhet gärna inom IT, webb eller kommunikation och med starkt intresse för användbarhet. Du har en eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom området.
Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det krävs att du har grundläggande kunskaper i Microsofts produkter samt Adobe Acrobat PRO och InDesign.
Det är önskvärt att du har kunskap om WCAG, vägledning för webbutveckling och Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Erfarenhet av att skapa tillgängliga dokument är meriterande, vi ser annars att du har vilja att lära dig.
Som person är du ansvarstagande och van att driva dina processer på ett självständigt sätt. Du trivs i en miljö som präglas av snabba beslut, handlingskraft och ingår i ett kreativt och aktivt team.
Du har god kommunikativ förmåga med såväl kund som dina teammedlemmar. Du är noggrann och mån om att leverera en god kvalitet.
Vårt tillgänglighetsteam sitter i Piteå och i Stockholm. Vi jobbar till stor del på distans så din placering är inte avgörande. För oss är det viktigaste att hitta rätt person.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska språket utmärkt och engelska flytande.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi ser gärna att du kan tillträda tjänsten snarast.