OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektledare, Omsorgsförvaltningen
Trygg och säker hemgång
OMS:2014:52
Omsorgsförvaltningen söker två projektledare (vardera 50 % tjänstgöring) alternativ en projektledare (100 % tjänstgöring)
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Utvecklingsenheten består av 10 medarbetare med olika professioner och arbetsuppgifter. Enheten tillhör omsorgsförvaltningens övergripande centrala förvaltningskansli.
Klicka på länken om du vill läsa mer om Omsorgsförvaltningens organisation
Arbetsuppgifter
Projektledaren har ett övergripande ansvar att arbeta fram en modell för en trygg och säker hemgång avseende de kunder som kommer hem efter en sjukhusvistelse. Arbetssättet ska vara processorienterad och ingå som en del i processen för ordinärt boende. Målsättningarna med projektet är att:
* Få kunden delaktig och trygg i planeringen och genomförandet av insatser.
* Minska återinläggningarna på sjukhuset.
* Minska vistelsetiden på korttiden
* Att använda hemtjänstens resurser mer kostnadseffektivt.
Kvalifikationer
Som projektledare har du högskoleexamen inom antingen socialt arbete med äldre, gärna erfarenhet av hemtjänst och/eller biståndshandläggning, eller är du arbetsterapeut/fysioterapeut/sjuksköterska, gärna med erfarenhet av hemsjukvård och rehabilitering.
Erfarenhet av utvecklingsarbete är ett krav och erfarenhet av projektledning är meriterande. Du är en utåtriktad projektledare med god självkännedom, integritet, lyhördhet och med vana att kommunicera. Du är en nätverksbyggare med förmåga att planera och organisera. Vi förutsätter att du kan hantera Microsoft Office samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning på heltid eller 50 %, i första hand under föreberedelsefasen 2014-08-01 -- 2014-12-31 och därefter, under förutsättning att medel beviljas, genomförandefasen 2015-01-01 -- 2015-06-30. Ange i ansökan önskad sysselsättningsgrad.
För mer information, ta kontakt med
Tf utvecklingschef Linda Ljungdahl, 0733-13 68 05
För facklig information, ta kontakt med
Annika Loven, facklig företrädare Vision: 044-13 22 30
Anna Svensson, facklig företrädare, SACO: 044-13 52 01
Sista ansökningsdatum
2014-06-08
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21