OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Socialförvaltningens avdelning för Kvalitet och Administrativt stöd söker en projektledare för införandet av ny Trygghetsskapande Teknik inom både ordinärt boende som våra särskilda boenden i hela kommunen
Är du den vi söker som vill vara med och implementera vår nya upphandlade system för trygghetsskapande teknik.
Sök då tjänsten!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden
Arbetsuppgifter
Under 6 månader så skall vi i Socialförvaltningen byta ut vår leverantör av trygghetsskapande teknik på alla våra SÄBON och i ordinärt boende och vi söker en tekniskt intresserad person med goda kunskaper om installation och samtidigt en fena på att ta fram bra rutiner och flöden för att arbetet efter implementerings tiden skall fungera på ett säkert och med god kvalitet.
Allt med syftet att kraven på hög patientsäkerhet och god kvalitet säkerställs.
Du kommer vara en i Socialförvaltningens kvalitetsteam tillsammans med Verksamhetsutvecklare, Medicinsk Ansvarig för Rehabilitering (MAR) Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) Socialt ansvarig samordnare (SAS) samt systemförvaltare och där alla funktioner bidrar till helheten.
Kvalifikationer
Erfarenhet av projektledning, tekniskt kunnig inom såväl välfärdsteknik som systemkunskap och god förmåga att ta människor.
God förmåga att arbeta i i samarbete med leverantörer och samarbetspartners samt arbeta mot andra projektledare och projektledningsgruppen.
Eftergymnasial utbildning främst universitetsnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig
Du ska ha erfarenhet av patientsäkerhetsarbete och har du erfarenhet av kvalitetsutveckling är det meriterande.
B-körkort
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, tydlig och har lätt för att lära dig olika digitala system och förmedla och utbilda.
Du har erfarenhet att arbeta i en politikiskt styrd organisation.
Du är självständig och har mod att agera efter egen bedömning och förståelse för uppdraget samt har en god förmåga att samarbeta.
Vidare förväntas du kunna förmedla information i olika sammanhang på ett pedagogiskt sätt tex vid införandet av rutiner, riktlinjer eller i utbildningssammanhang.
Du har en god analytisk förmåga och ett stort intresse för patientsäkerhet och välfärdsteknik.
Vi erbjuder
• Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng
• Kompetensutveckling
• Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, 0680-17752
Anneli Stenberg, Ombud VISION, 0680-16277 0680-16100
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Arbetsplats
Herrögatan 31
842 32 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33