Projektledare Upphandling Södertörn

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Haninge är inte bara en skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark, tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Välkommen in till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

Upphandling Södertörn ansvarar sedan hösten 2012 för all upphandlingsverksamhet i Haninge och Nynäshamns kommuner. Verksamheten består av en upphandlingschef, en upphandlingscontroller, sju upphandlare och en projektledare. Kommunerna har genomfört en förstudie och beslutat om ett införande av e-handel i båda kommunerna. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt. Vi söker nu ytterligare en projektledare som kommer att ansvara för införandet av e-handel i Haninge och Nynäshamns kommuner.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Projektledaren kommer leda e-handelsprojektet från start till implementering och projektavslut. Du kommer även att ansvara för upphandlingen av e-handelssystem. En viktig del i arbetet som projektledare för e-handel är att informera om samt marknadsföra projektet internt i båda kommunerna samt planera och genomföra utbildningen av de medarbetare som skall arbeta i e-handels/inköpssystemet.

Din profil:

Du har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, IT eller motsvarande. För att lyckas i rollen krävs mångårig erfarenhet av att leda projekt. Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete och kunskap om inköpssystem. Vi ser det även som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av IT-utveckling. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som projektledare behöver du vara såväl drivande som initiativrik. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet samt kan arbeta självständigt. För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det avgörande med en god samarbetsförmåga samt förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en spännande arbetsplats. Då tjänsten är ny finns stora möjligheter till utveckling av arbetet. På Upphandling Södertörn arbetar vi med stort fokus på utvecklingsarbete. Vi sitter centralt placerade i ljusa och moderna lokaler i kommunhuset i Haninge. Projektledaren rapporterar till upphandlingschefen. Tjänsten är en tillsvidare anställning.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansvarig rekryterare är Carolina Aspdahl och nås på 011-4700673 eller på carolina.aspdahl@unikresurs.se

Välkommen!

Unik Resurs:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Haninge Kommun söker Projektledare Upphandling Södertörn
  • Publicerat: 26 februari 2014

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024