OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en Projektledare utbyte staplingskranar samt PLC.
Uppdraget
Utbyte Staplingskranar 1-5 samt Utbyte PLC SattCon 35 Bansystem.
Installation av fem nya staplingskranar anpassade till nuvarande ställagebild med på- och avlastning av pall vid befintliga banpositioner inklusive uppgradering av nödvändiga delar av mellanliggande kommunikation till bansystem och lagerstyrsystem.
Utbyte av PLC i central del av bansystemet som påverkar in/ut transporter ur höglagret samt intransport från produktionen.
Båda utrustningarna är levererade av samma företag, vilken rekommenderas att anlitas även i dessa projekt, då de har kunskap om våra behov och funktioner i nuvarande system.
Omfattning
Utbyte Staplingskranar 1-5
Förstudie av förutsättningar för utbytet av kranar, framtagande av kravställning samt fastställande av huvudtidplan.
Genomförandeprojektet omfattar inköp, verksamhetskoordinering, installation, intrimning och funktionstester (ev. i valideringsform) av fem nya kranar anpassade till befintligt ställage och anslutande punkter till bansystem.
Projektet ska leverera en uppdaterad CE-märkning gällande delkomponenter och som helhet av ny och befintlig utrustning.
Utrangering av gamla kranar fysiskt och systemmässigt
Utbyte PLC SattCon 35 Bansystem
Denna PLC styr all pallhantering från produktion samt in/ut från höglager
Förstudie av förutsättningar för utbytet av PLC SattCon35 samt framtagande av kravställning samt fastställande av huvudtidplan.
Genomförandeprojektet omfattar inköp, verksamhetskoordinering, installation, intrimning och funktionstester (ev. i valideringsform) av uppgraderad PLC i AE30 tillhörande och styrande av central del av Höglagrets transportörssystem.
Projektet ska vid behov leverera en uppdaterad CE-märkning gällande delkomponenter och som helhet av ny och befintlig utrustning.
Projektet ska genomföras med förberedelse av kommande uppgraderingsbehov av anslutande transportörssystem med respektive PLC:er.
Verksamheten måste kunna var operativ under hela projektförloppet. Avbrott får endast ske under helger, fredag 16:00 – Söndag 21:00, utan driftsbehov. Normal drift ska kunna återupptas under ordinarie arbetstid.
Leverantören ska ansvara för att identifiera upphandla och koordinera förändringsbehov i kringliggande kommunicerande system såsom PLC och SattMate lagerstyrsystem.
Arbetsuppgifter
Utbyte Staplingskranar 1-5:
Som huvudprojektledare planera och leda projektet. Ansvara för resurser, tidsplan, ekonomi, riskgranskningar, ev myndighetskontakter och rapportera mot sponsor/styrgrupp.
En del av uppgiften är att på ett säkert sätt demontera befintligt ställage och transportera ut det ur byggnaden samt sätta upp de nya kranarna, vilket kan kräva rivning av vägg. För detta har HPL en byggprojektledare till sin hjälp.
Tidsidé; Start förstudie senast augusti, installation preliminärt juni-16, projektavslut 2016-Q4.
Utbyte PLC SattCon 35 Bansystem:
Projektledning av arbetet att byta nuvarande äldre PLC mot en ny version. Även här rekommenderas befintlig leverantör då funktionerna ska vara lika (eller bättre) än idag. Planering av aktiviteterna så att det inte stör produktion.
Tidsidé, installation Q1-16.
Personlig egenskaper
• Ledare, van att driva projekt och få arbetsuppgifter utförda, strukturerad, noggrann och ha en organisatorisk förmåga
• Kunna sammanfatta och dokumentera tydligt och noggrann
• Kunna arbeta under tidspress mot en tight tidplan
• Kunna engagera projektdeltagare, lätt att arbeta med andra människor
• Ha förmågan att ta ansvar för budget och budgetuppföljningar
• Ha en tydlig och effektiv kommunikation samt vara lyhörd
• Ser en utmaning i att hantera uppkomna problem
• Ha dokumenterad erfarenhet av att driva Tekniska projekt inom industri
• Svenska och engelska i tal och skrift
Utbildningskrav
• Projektledarutbildning
• Flerårig vana av projektledning
Övrigt
Installationen kommer att ske i oklassade lokaler, varför erfarenhet av läkemedelsproduktion inte är nödvändig. Övertidsarbete och helgarbete förekommer, främst under installationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00