OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 7 månader, option på förlängning
- Uppdragsstart: 2023-09-03
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17
- Omfattning: 30-50%, kan komma att utökas till 100%
Arbetsbeskrivning:
Uppdraget omfattar ett så kallat åtgärdsval gällande hur trafikstyrning och signalering kan säkras över tid, dels i närtid och dels på lång sikt. Flera möjliga åtgärder har identifierats redan i behovsanalysen, vilka behöver fördjupas och utvärderas i dialog med intressenter, innan en åtgärd eller en kombination av åtgärder kan rekommenderas.
Samverkan behöver ske tvärfunktionellt hos kunden för att lösningen långsiktigt ska uppfylla krav på trafik, säkerhet, robusthet (resiliens), flexibilitet (möjlighet att anpassa) och ekonomi.
Teknikavdelningen söker en projektledare för att leda ovan beskrivna uppdrag; att ta vid genomförd behovsanalys och driva utredning i fasen åtgärdsval, d.v.s. i skedet innan åtgärderna budgeteras, beslutas, projekteras och genomförs.
Som projektledare för åtgärdsval på Teknikavdelningen förväntas du:
Ta huvudansvar för att ta fram projektets tid-, kvalitet- och ekonomiska ramar och se till att de hålls.
Planera upp projektets resursanvändning och bygga effektiva uppdragsorganisationer med såväl interna kompetenser och externa konsulter.
Styra och koordinera arbetet inom olika tekniska kompetenser mot en effektiv och genomarbetad leverans.
Vid behov anskaffa externa konsulter för att utföra det tekniska utredningsarbetet.
Samverka med många olika delar inom, och i vissa fall utom, uppdraget hos kunden.
Sätta samman sammanfattningar av tekniska rapporter och författa de formella beslutsdokumenten.
Ta fram övrigt innehåll som behövs i åtgärdsvalsprocessen, såsom effektmål, utvärderingskriterier, riskanalyser, hållbarhetsvärdering och totalekonomiska bedömningar.
Presentera beslutsunderlag i kundens investeringsråd, avdelningens ledningsgrupp och andra beredande forum.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 1 års högskoleutbildning.
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att projektleda uppdrag inom någon eller några av sektorerna IT-infrastruktur, Radio-/Tele-infrastruktur, och spårsystem/spåranläggning, eller annat signalsystem.
- Minst 2 två års erfarenhet från arbete inom eller i samarbete med den offentliga sektorn.
- Erfarenhet från minst 2 projekt/uppdrag gällande att upprusta, livstidsförlänga eller ersätta ett befintligt tekniskt system och/eller en befintlig teknisk funktion.
- Erfarenhet från minst 1 projekt/uppdrag av att sammanställa utredningsarbete till rapport och skapa formella beslutsunderlag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet från minst 1 projekt/uppdrag som hanterat strategiska frågor inom signalsystem inom spåranläggning.
- IPMA/ PMI-PMP/ PRINCE2 -kurs/certifiering.
- Erfaret från att bedriva projekt i utredningsskeden.
Önskemål om personliga egenskaper:
Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera. Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effektiva arbetssätt. Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt. Särskild vikt kommer läggas vid kandidatens förmåga att kunna uppnå god samverkan.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons.
- I ansökan anger du ett kravställt timpris.
- Lägg in ett CV på svenska i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström