Arbetsbeskrivning
Vi söker en Projektledare Väg tillTrafikverket i Gävle.
Detta är ett konsultuppdrag.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Uppdraget är att inom bullerprogrammet se till att olika typer av investeringsprojekt startas, genomförs, följs upp och avslutas utifrån beslutad omfattning och inom beslutad tids- och kostnadsram. Projekten kan befinna sig i olika faser, från projektering till produktion, och bedrivas nationellt. Åtgärderna består främst av långa bullerskyddsskärmar längs med vägar och järnvägar. Skärmarna byggs och ägs av Trafikverket, men även för andra parter, t.ex. kommuner där avtal upprättats av projektet. Därför är det av stor vikt att kommunicera krav och möjligheter.
Arbetsuppgifter
I samråd med beställaren, fördela, genomföra och följa upp projektarbetet i enlighet med styrande dokument.
Tillsammans med projektorganisationen och centrala stödresurser initiera, bereda och ansvara för genomförande och uppföljning av projektet med avseende på tid, kostnad, innehåll, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö.
Upprätta erforderliga tidplaner för projektet i samverkan med övriga projektledningsresurser.
Upprätta kalkyler och budgetar enligt framställda rutiner för projektet.
Ansvara för upprättande av erforderliga avtal med externa intressenter och sakägare.
Tillse att erforderliga operativa möten hålls, exempelvis byggmöten, ekonomimöten, teknikmöten och projekteringsmöten.
Leda periodiserande projektmöten.
Utföra arbetet i samverkan och under ledning av beställaren.
Följa upp och driva projekt på tid, kostnad och innehåll.
Säkerställa att normer, anläggningskrav och föreskrifter (generella eller beställarens) följs av projektör och/eller utförare.
Bistå med teknisk rådgivning
Krav (OBS, obligatoriska)
Kompetens:
Kunna uttrycka sig väl på svenska språket i både tal och skrift.
Inneha B-körkort.
Ha genomgått utbildning för att fungera som Beställarens byggarbetsmiljösamordnare (BAS-P och BAS-U).
Certifiering enligt TDOK 2018:0371 APV, minst enligt kraven i steg 3.0.
Aktuell praktisk kunskap inom entreprenadjuridik inom områdena AB04/ABT06/AMA och MER Anläggning (erfarenheten ska ej vara äldre än 3 år).
Erfarenhet:
Minst 3 års arbetserfarenhet som projektledare inom det aktuella teknikområdet (Projektledare Allmän väg). Erfarenheten ska ej vara äldre än 10 år.
Minst 3 års arbetserfarenhet som projektledare eller i arbetsledande funktion från projekt med >20 MSEK i total omsättning.
Minst 3 års arbetserfarenhet som projektledare eller i arbetsledande funktion från projekt med flera entreprenader, infrastrukturer eller byggherrar där samordningsfunktionen varit en väsentlig del av uppdraget.
Arbetserfarenhet som projektledare eller i arbetsledande funktion från jämförbara uppdrag avseende exempelvis projekterings- och byggprocessen.
Erfarenhet från arbete i projektgrupper där samordning varit viktig.
Utbildning:
Relevant byggteknisk utbildning på minst högskolenivå.
Ha genomgått utbildning för att fungera som Beställarens byggarbetsmiljösamordnare (BAS-P och BAS-U).
Certifiering enligt TDOK 2018:0371 APV, minst enligt kraven i steg 3.0
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!