OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad innebär arbetet?
Solna stad och stadsledningsförvaltningen söker en projektledare och verksamhetsutvecklare med ansvar för att leda och samordna olika utvecklings- och digitaliseringsinitiativ. Ditt uppdrag kommer att ha ett varierat innehåll med extra fokus på projektledning. I rollen är du en aktiv samarbetspart i verksamhetsutvecklingsarbetet som bedrivs inom stadsledningsförvaltningen och i staden i syfte att effektivisera våra administrativa processer. Tillsammans med kollegor ses du som en brygga mellan verksamheten och andra samarbetsparter som tex IT-leverantörer. Arbetet ställer krav på flexibilitet och förmåga att arbeta parallellt med varierande arbetsuppgifter.
I ett initialt skede kommer fokus vara att projektleda och samordna implementering av e-arkiv i staden. Det innebär bl a att kartlägga processer och aktiviteter för att förbereda för anslutning till e-arkiv. Det ingår även att presentera förbättringsförslag som ett led i att utveckla verksamhetens processer. Under 2022 kommer du även att ingå i valkansliet och stötta dem i att genomföra val till riksdag, kommun och regioner.
Du kommer att ingå i stadsledningsförvaltningens kanslienhet där 7 medarbetare arbetar inom nämndsadministration, stadsarkiv, registratur och juridik. Din närmaste chef blir kanslichefen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har examen inom statsvetenskap eller motsvarande kompetens, och som har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att leda projekt. En god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas med ditt uppdrag och en vana att lösa frågor målinriktat och strukturerat. För att trivas i rollen har du ett genuint intresse för samhällsutveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmåga att arbeta självständigt och på eget initiativ. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du har lätt för att skapa kontakter, gillar att samarbeta och har ett gott bemötande. Du är flexibel och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation.
Mer information och ansökan
Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Johanna Hultgren, johanna.hultgren@solna.se, 08-746 10 83.
Tjänsten är tillsvidare, på heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 7 november 2021. Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god skriftlig förmåga.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.