OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att entusiasmera och engagera andra människor? Gillar du att arbeta i projekt där samarbete stor i fokus? Har du dessutom ett stort intresse för teknik? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till en ledande leverantör av standardiserade löne- och HR-system. Här jobbar du tillsammans med glada och trevliga kollegor i en platt organisation där det sker snabba beslut och där det är lätt att påverka. I rollen som Projektledare blir det din uppgift att leda arbetet bakom implementeringen av löne- och HR-system ute hos kund. I projekten jobbar ni i ett mindre team bestående av närmare fem personer under både stora och små uppdrag. Rollen innebär ett helhetsansvar för projekten med allt från planering till genomförande och uppföljning, både mot kund och internt. Du ser till att projektet följer angivna riktlinjer och du ansvarar för ekonomi och kommunikation inom projektet. Självfallet ska du också motivera och engagera dina kollegor! Kravprofil - Relevant akademisk utbildning - 3 års erfarenhet av projektledning inom IT - Meriterande med erfarenhet av löne- och HR-system - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en driven och analytisk person med en förmåga att hitta alternativa och kreativa lösningar på kundens önskemål. Du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor och du tycker det är kul med samarbete! Ditt arbete präglas av engagemang, som också har en tendens att smitta av sig hos dina kollegor.