OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningenleds politiskt av en omsorgsnämnd med ansvar för äldreomsorg och verksamheten för LSS-stöd och service samt en socialnämnd med ansvar för individ- och familjeomsorg. Omsorgsförvaltningen är indelad i sju verksamhetsområden - särskilt boende äldreomsorg, hemtjänst, LSS stöd och service, individ- och familjeomsorg, hälso- och sjukvård, förvaltningsadministration samt myndighetsfrågor. Förvaltningen har cirka 1200 personer anställda.
Omsorgsförvaltningensöker nu en projektledare/biståndshandläggare. Befattningen organiseras underverksamhetsområde myndighetsfrågor.
Arbetsuppgifter
Under de första sex månaderna är du anställd som projektledare med ansvar för utformning av styrdokument, samt implementering av dessa, för myndighetsutövning i särskilt boende. Arbetet sker i samarbete med övriga professioner såsom IT-utvecklare och enhetschefer för särskilt boende. Tjänsten övergår därefter till enbart biståndshandläggare med inriktning mot personer i behov av hjälp och stöd i sin vardag. Arbetet riktar sig främst mot äldre personer. Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma och besluta om insatser och stöd enligt socialtjänstlagen. En stor del av biståndshandläggarens arbete är att ha kontakt med den enskilde, deras anhörigaeller legala ställföreträdare.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen och gärna erfarenhet av kvalificerat arbete med utredning och behovsbedömning utifrån socialtjänstlagen. Du har goda kunskaper om dokumentation och kan uttrycka dig tydligt och koncist i tal och skrift. Svenska språket är ett krav. Du är en god organisatör med förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt arbeta
självständigt. Du har god förmåga att upprätta goda relationer och du är serviceinriktad i ditt sätt att arbeta. Du har stor vana av att hantera datorn som arbetsredskap. Som projektledare behöver du vara drivande, initiativrik samt ha förmåga att leda och driva andra. Körkort är ett krav. Den vi söker måste ha en förståelse och respekt för politiskt styrd verksamhet.
Övrigt
B-körkort erfordras
Arbetstidens förläggning är på vardagar dagtid.
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde omgående eller efter överenskommelse.
För mer information kontakta
Tf enhetschef Martina Tärnerstig tfn 0454-814 59.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Claudia Hahn – Johansson, tfn 0454-817 33.
Vision, Agneta Gårdesten, tfn 0454-30 77 09.
Kommunal, tfn 0454-811 90.
Sista ansökningsdag
2014-01-26.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.