Projektledare/e-handelsutvecklare

Projektledare/e-handelsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett utvecklande och omväxlande arbete? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Inköps-/upphandlingsenheten är en del av Serviceförvaltningen i Falkenbergs kommun. Förvaltningen är i dagsläget uppdelad i enheter för kost- & städservice, inköp/upphandling, fordon, kontaktcenter och internservice, IT och geodata. Serviceförvaltningens uppdrag är att utveckla, leverera och samordna en del av den service som våra förvaltningar och invånare behöver.

ARBETSUPPGIFTER
Inköps-/upphandlingsenheten är nu inne i ett spännande skede när vi ska gå från att vara en renodlad upphandlingsenhet till att bli en inköps- och upphandlingsenhet där bl a införande av e-handel är en del av utvecklingen. Vi söker nu dig som vill vara med på denna utvecklingsresa.

Enheten består idag av en chef för inköp och upphandling samt fyra upphandlare. Kommunen har genomfört en förstudie och beslutat om införande av e-handel. Vi söker nu en projektledare för införande av e-handel där tjänsten efter införandet övergår till att vara en av två tjänster som e-handelsutvecklare. Du kommer vara en del av enheten för inköp och upphandling. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt.

Som projektledare är du den som leder e-handelsprojektet från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar projektet internt i kommunen. I din roll som projektledare ansvarar du för upphandlingen av e-handelssystemet. I rollen ingår vidare att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare.

Även i den framtida rollen som e-handelsutvecklare innebär det en fortsatt roll att projektleda och arbeta med att utveckla, förbättra och förenkla inköpsarbetet för våra medarbetare i organisationen samt att utveckla det kommande e-handelssystemet internt och externt, utbilda användare, upprätta leverantörskontakter, ta fram och presentera statistik, ansvara att ta fram underlag till ex upphandling avseende krav på e-handel och vad som krävs för leverantörer att ansluta sig. Som e-handelsutvecklare är du också den som vet hur bl. a system och integration fungerar och du är den som ansvarar för kontakten gentemot systemleverantör.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt, gärna vid systeminförande (ex inköpssystem, ekonomisystem, E-fakturalösningar) och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team.

Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal verksamhet är det ett plus. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt. Du är såväl drivande som initiativrik och behöver ha förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten samt ha ett flexibelt förhållningssätt.

För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen.

Du har en för uppgiften relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig.
Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Intervjuer är planerade till slutet av v 24 och i början av vecka 25.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef område Centrum Jennie Johansson
0346-886405
Verksamhetschef, Kost- och städservice Agneta Elofsson
0346-886097
Enhetschef, Område Centrum Norr Jenny Johansson
0346-885227
Enhetschef Kost- och Städservice Område Söder Åsa Persson
072-5093111
Lokalvårdssamordnare Anna Bodiroza
0346--886291
Samuel Lindeborg
0346-88 61 39
Förvaltningschef, serviceförvaltningen Majlis Wolfhagen
070-6386320
Enhetschef Åsa Persson
0346-885223
Enhetschef, kost- och städservice Susanne Hilmersson
072-1412002
Verksamhetschef Agneta Elofsson
0346-886097

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Nygatan 34
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024