Projektledare/fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.


I Åtvidabergs kommun är vi cirka 750 medarbetare inom en mängd olika professioner som arbetar för att våra kunder - kommuninvånarna ska få god service.
Fastighet ingår i samhällsbyggnadsförvaltningen och förvaltar cirka 45.000 m2 kommunala fastigheter och cirka 70.000 m2 kommersiella fastigheter samt inhyrda lokaler (ca. 18.000 m2). Kommunens fastigheter består av byggnader som ska tillgodose lokalbehovet för de kommunala kärnverksamheterna, såsom skola, vård och omsorg samt kommersiella lokaler för kontor, industri mm för externa hyresgäster. Inom Fastighet finns en grupp fastighetstekniker som utför skötsel och underhåll av kommunens fastigheter och har kompetens inom exempelvis ventilation, rör, el och snickeri.

Samhällsbyggnadsförvaltningen är en liten och stabil organisation med nära kontakter och samarbeten inom förvaltningen men även med övriga kommunen och externa aktörer. Vår kultur är lättsam, öppen och positiv med respekt för varandra, våra uppdrag och uppdragsgivare.

I Åtvidaberg är kontakten mellan näringslivet och kommunen en mycket viktig fråga. Vi är stolta över att Åtvidabergs kommun sedan ett antal år tillbaka ligger på topplaceringar i Sveriges kommuner och landstings näringslivsranking både nationellt och framför allt regionalt.

Arbetsuppgifter

Vi inrättar nu en ny tjänst som projektledare/fastighetsförvaltare. Du kommer att arbeta med projekt och löpande frågor inom fastighetsförvaltning rörande drift, underhåll och energieffektiviseringar. I rollen ingår projektledaransvar för olika byggprojekt, i såväl kommunens egen regi som entreprenadprojekt. Projekterings- och utredningsarbete kan ingå samt genomförande av upphandlingar inom fastighetsverksamheten. Du kommer även att bidra med din kompetens i förvaltningsövergripande projekt och utredningar. Som projektledare/fastighetsförvaltare har du personalansvar för fastighetsteknikerna.

Tjänsten är ny och det finns möjligheter att vara med och utforma tjänstens innehåll beroende på din kompetens och intresseområden. Det kommer att vara ett varierat arbete med många kontakter i en organisation där närhet mellan olika verksamheter skapar korta beslutsvägar och helhetsansvar för kommunens verksamhet.

Profil

Vi är en liten och stabil organisation som verkar i en mindre kommun och det är viktigt att du kan samarbeta, skapa långsiktiga relationer och är prestigelös genom att bidra med din kompetens där det behövs. Du drivande och har lätt för att planera och organisera arbetet på ett realistiskt sätt. Som projektledare klarar du av att hålla dig inom givna ekonomiska ramar och att använda kommunens resurser på ett effektivt och kreativt sätt ser du som en utmaning. Du är serviceinriktad och trivs med att ha mycket kontakter med olika intressenter. Som ledare är du coachande samtidigt som du kan tydliggöra mål och följa upp resultat. Du har förmåga att hantera stora och små frågor samtidigt.

Du har minst gymnasial utbildning inom bygg och det är meriterande om du är utbildad fastighets-/byggnadsingenjör med examen från högskola eller KY alternativt har fått motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av projektledning inom bygg- eller fastighetsbranschen. Kunskap om offentliga upphandlingsprinciper och lagstiftning är meriterande liksom kunskaper om entreprenadjuridik. I din roll ingår personalansvar för driftteknikerna och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personalansvar eller arbetsledning.

B-körkort är ett krav och även tal och skrift på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!
Du söker jobbet genom att klicka på Ansök nedan och fylla i vårt formulär och ladda upp personligt brev och CV. Välkommen med din ansökan senast 11 maj 2016. Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.

I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun Åtvidaberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön enligt ök
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


Teknisk förvaltare

23 december 2024

23 december 2024

Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024