OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 10 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker efter en förändringsledare för införandet av M365 och de ser att du genomfört liknande förändringar tidigare. Projektets mål är att implementera Microsoft 365 till ca 2000 användare med fokusområden Teams, Sharepoint, Exchange Online och EMS. Migrering kommer även att ske från on-prem till Azure samt ett samarbete med regionen. Du behöver ha en god förståelse för tekniken samt kommunicera och engagerar organisationen för att nå den önskade förflyttningen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 9 års erfarenhet av projektledning inom IT.
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av att leda minst en M365 implementation i större verksamhet, över 1000 användare.
- Konsulten skall ha minst 5 år dokumenterad erfarenhet av projektledning i större organisation med över 1000 anställda.
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet att driva minst 2 projekt med flera externa intressenter med minst 3 parter.
- Konsulten skall ha dokumenterd erfarenhet av att driva och leda minst 3 förändringsledningsuppdrag av karaktär utrullning av system i större organisation med över 1000 användare.
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av att driva utrullning av IT-lösning med en extern part som driftleverantör från minst 1 tidigare uppdrag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Certifierad projektledare enligt minimum IPMA nivå B eller motsvarande.
- Erfarenhet från minst 2 uppdrag som projektledare där du byggt ett nätverk av intressenter.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Du ska vara pragmatisk, kommunkativ och ska kunna samverka i komplex miljö.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström