OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nylöse pastorat består av Angereds, Bergsjöns, Kortedalas och Nylöse församlingar i en spännande och expansiv del av Göteborg.
I området bor över 100 000 invånare i en dynamisk mångfald av människor och miljöer. Här finns landsbygd och nya framväxande bostäder samt miljonprogramsområden. Här bor och lever människor från jordens alla hörn varav en hög andel är unga människor och småbarnsfamiljer.
Nylöse pastorat söker dig som tycker om att befinna sig i skärningspunkten mellan det strategiska och operativt administrativt arbetet. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på ca 17 månader. I tjänsten ingår att självständigt genomföra utredningar, utveckla nya administrativa rutiner och att leda interna projektteam i syfte att underlätta och systematisera det administrativa arbetet för pastoratets kärnverksamhet, det krävs då av dig att du har god it-teknisk förmåga. Vidare ingår att ansvara för ansökningar av externa medel, exempelvis EU-medel för olika projekt att hjälpa människor i utsatta situationer.
I tjänsten ingår också att arbeta administrativt med pastoratets arkiv och diarium, vilket innebär ansvar för registrering, diarieföring, arkivering och gallring. Administration av handlingar och tjänsteutlåtanden knutet till förtroendemannaorganisationen tillhör också uppdraget.
Du ingår i ett arbetslag om elva medarbetare, bestående av kommunikatörer, administrativ personal, controller och fastighetssansvariga som tillsammans bildar stödenheten som leds av administrativ chef. Din arbetsplats är i Hjällbo kyrka vid Hjällbo centrum, ett kollektivtrafiknav.
- Har adekvat högskoleutbildning inom samhällsvetenskaplig sektor eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig.
- Har förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift även i mer formella sammanhang
- Har intresse och kunskap om digitalisering
- Vill ha en arbetsgivare med en långsiktig och meningsfull verksamhet
- Vill ha ett omväxlande arbete med självständiga uppgifter.
Du är:
- intresserad av människor och hur de kan utvecklas genom goda administrativa stödsystem
- positivt inställd och serviceinriktad.
- pedagogisk med en förmåga att anpassa dig efter nya utmaningar
- van att arbeta strukturerat och kan prioritera
- initiativtagande och drivande samt tycker om att lösa problem
- positiv till Svenska kyrkan och delar dess värdegrund.
Meriterande för din ansökan är:
- Ytterligare språkkunskaper
- Kännedom och intresse om Svenska kyrkan eller annan politisk styrd organisation
- Erfarenhet av utredningar eller projektledning av små och medelstora projekt.
Arbetstider och omfattning
Vikariat 100 % under perioden 2021-04-19 till 2022-08-15 med möjlighet till förlängning.
Ersättning
Månadslön
Upplysningar om tjänsten lämnas av
Administrativ chef Erik Wagnborg
031-7316922, erik.wagnborg@svenskakyrkan.se
Facklig företrädare Vision Carina Widell 0705-14 60 56