OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla är en modern kommun med gamla anor, två mil nordväst om Stockholm C, med 63 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. ARBETSUPPGIFTER Järfälla kommun har som en del av sin nya e-strategi fattat beslut om att bygga upp en kommungemensam kundtjänst. Den nya centrala kundtjänsten ska hantera alla typer av frågor som kommer in till kommunen. Vi söker i och med detta en person som ska svara för förberedelserna och utvecklingen av den nya kommungemensamma kundtjänsten och som sedan vill fungera som chef för den nya verksamheten. Organisationsmässigt kommer den nya projektledaren/kundtjänstchefen att tillhöra Information och kommunikation inom Kommunledningskontoret. Som projektledare ska du leda projektet med att skapa en ny kommungemensam kundtjänst. Uppdraget handlar om att ta fram en projektplan, utarbeta strategier och hålla i kontinuerliga uppföljningar av projektet. En viktig del i rollen som projektledare är att samverka med konsulter, fackligt förtroendevalda samt med de olika förvaltningarna inom kommunen. I projektledarrollen ligger också ansvar för att rekrytera ny personal (både internt och externt), utveckla och anpassa tekniska hjälpmedel samt bevaka lokalombyggnaden. Du kommer att ha budgetansvar för projektet. Som chef för kundtjänsten ska du leda arbetet med att utveckla och förbättra servicen gentemot medborgarna i nära samarbete med förvaltningarna. Du ansvarar för drift, utveckling och bemanningsfrågor. Projektet beräknas hålla på under cirka 24 månader och allteftersom verksamheten byggs upp kommer chefsrollen in mer och mer i tjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning inom kommunen. KVALIFIKATIONER . Högskoleexamen inom relevant område . Tidigare erfarenhet av att driva samt genomföra projekt av liknande slag . Tidigare chefserfarenhet, helst inom kundservicefunktioner som kundtjänst, växel, reception eller liknande . God vana att arbeta med IT, data och tekniska hjälpmedel . Erfarenhet av ärendehanteringssystem eller motsvarande . Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller annan offentlig verksamhet Som person är du stabil, strukturerad och tydlig. Du har stort intresse och förmåga att driva förändringsprocesser och samverka vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och förmåga att bygga relationer. Då verksamheten ska byggas från grunden är det viktigt att du är kreativ och initiativtagande. Du är duktig på att leda, motivera och skapa engagemang och delaktighet. Det är av stor vikt att du är en god kommunikatör och att du är van att föra fram åsikter och delta i dialog.