Projektledare/lokalsamordnare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som lokalsamordnare
vid sektionen Inköp lokaler innebär att styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till din hjälp har du en projektgrupp som består av specialister till exempel av ingenjörer, It- konsulter och säkerhetsrådgivare.

Du ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar. Du ser till att kostnaderna ligger inom budgeten och att arbetet blir färdigt i tid.

Du engagerar, stödjer och motiverar medlemmarna i projektgruppen så att de levererar rätt sak i rätt tid och till rätt kvalitè.

Projekten kan sträcka sig från några dagar till flera år. Det kan till exempel handla om flyttprojekt, ombyggnationer, utföra ett speciellt arbete på uppdrag eller genomföra interna förändringar. Som projektledare har har du ett helhetsansvar, samordnar arbetet i projektgruppen och ser till att kommunikationen fungerar mellan de olika intressenterna.

Som lokalsamordnare har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Skatteverkets lokaler finns från Malmö till Haparanda och vi är sammanlagt 22 anställda på sektionen. I Solna är vi i dag 18 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

 Vi söker dig som har


• fastighetsekonomisk/teknisk utbildning eller annan relevant utbildning
• varit verksam minst 1 år inom området kommersiella lokaler och hyreslokaler
• erfarenhet att arbeta i projekt helst i en drivande roll
• god vana att använda Excel
• god förmåga att utrycka sig i tal och skrift
• god förmåga att strukturera och prioritera arbetet
• god förmåga att stötta, engagera och motivera andra.

Det är meriterande om
du har erfarenhet av projektledning och gärna för aktivitetsbaserade arbetsplatser.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor 

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 april 2017

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024