OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete utgår från sektorns värdegrund: trygghet, ansvar och ett respektfullt bemötande. Sektorns målbild är att personer som behöver omvårdnadsinsatser eller annat stöd för sin dagliga livsföring ska så långt som möjligt kunna leva och bo som självständiga medborgare i samhället.
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och processutveckling.
I uppdraget ingår:
- Driva, samordna och följa upp projekt från planering till genomförande och avslut.
- Projekten kommer variera i storlek och omfattning.
- Arbetet utgår från den en fastställd projektmodell.
- Processutveckling genom arbete med att kartlägga, utveckla och analysera sektorns olika processer på strategisk och operativ nivå. I processarbetet ingår även stöd till verksamheten med PDSA modellen och ständiga förbättringar.
- Samordna sektorns arbete med nationell statistik och intern data.
Du kommer att ha nära samarbete med chefer och nyckelpersoner inom sektorn och övriga involverade sektorer och avdelningar.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av projektledning och processutveckling i komplexa organisationer.
Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och är bra på att skapa delaktighet och engagemang. Du har en positiv framtoning, ser möjligheter och tycker om utmaningar.
Du arbetar självständigt och tillsammans med andra. Du har eget driv samt kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt i såväl tal som skrift. Att leverera resultat och uppfylla förväntningar är viktigt för dig.
Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952