OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SpiralTrans AB grundades 2004 och är ett spjutspetsbolag inom modern avfallshantering som utvecklar, tillverkar och marknadsför egenpatenterad teknologi och totalentreprenad för optisk sortering av källsorterat hushållsavfall (Bagtronic®) och förbehandlingsutrustning till biogasanläggningar. Den optiska sorteringen bygger på spiraltransportörsteknik, vilket ger en förklaring till företagets namn.
Med en blandning av utprovade basprodukter och egenutvecklad teknik anpassas anläggningen helt efter kundens förhållanden. Därför arbetar SpiralTrans med högsta servicegrad mot sina kunder och i nära samarbete med sina leverantörer för att kunna påverka och utveckla produktionen och tillverkningen av varje kundanpassad anläggning. Detta möjliggör en ständig förfining och utveckling av SpiralTrans produktutbud.
SpiralTrans har nyligen slagit sig samman med ett Franskt bolag för att gemensamt bemöta internationella marknader. De nuvarande starkaste marknaderna utanför Sverige är Norge, Frankrike, Tyskland och Kanada. Läs mer om SpiralTrans på www.spiraltrans.com
Uppdraget med två ansvarsområden
Som Projektledare har du det övergripande ansvaret att fortsätta bygga nätverket med förtroendefulla relationer till underleverantörer, leverantörer och kunder, framför allt inom de Nordiska länderna. Du ska starta upp, styra, leda och koordinera dina projekt för att säkerställa att vi levererar med förväntad kvalitet, ekonomi och tidsplan. Du kommer att skriva och arbeta med upphandlingar då vi genomgående arbetar mot kommunala verksamheter. Som projektledare kommer du att resa och träffa dina kunder och se över projektutvecklingen med jämna mellanrum.
Som Produktionschef har du ansvaret för styrning och samordning med strategisk planering samt budget, inköp och koordination med leverantörer samt personalansvar för 5 medarbetare inom produktionen. Som avdelningschef ska du leda och fördela arbetet av de arbetsuppgifter som krävs för varje produktionsuppdrag. Det innebär att du behöver planera resurserna så att bemanningen uppehålls, utföra rekrytering då det behövs, ansvara för lönesättning och kompetensutveckling samt arbeta med kontinuerliga förbättringar inom gruppen.
Som avdelningschef och nyckelperson för våra kundprojekt ingår du i vår ledningsgrupp och på så sätt är du med och utvecklar företagets strategiska upplägg, ledning och förbättringar av rutiner och processer.
Din profil
Du har många års erfarenhet av projekt- och processledning av tekniska projekt och goda kunskaper om verkstads-/ industriell produktion (där bockning, svetsning eller skärning är del av produktionen). Du är en person som är van att utveckla planer, arbeta med upphandlingar, kalkyler och budgets.
Du är social, strukturerad, tydlig och positiv i ditt ledarskap då du behöver skapa en bra samarbetsanda med dina medarbetare och leverantörer samtidigt som du vårdar och utvecklar kundrelationerna. Du talar förstås engelska. Talar du franska eller tyska så är det ett plus. Du kommer att arbeta i Leksand så du bör vara boende så pass nära att du kan och vill komma till jobbet dagligen utan att det skapar problem för dig.
Vill du veta mer, välkommen att kontakta Jan-Ulf Söderberg, 070-525 49 44 eller janulf.soderberg@sprint.se. Du kan ansöka via http://sprint.se/rekrytering/lediga-tjanster
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfAlexandersson, Sprint
070 - 260 50 00
Ulf Alexandersson, Sprint
070 - 260 50 00
Anna-Lena Hagström,
072 – 514 10 91
Mikael Ek, Rekryteringskonsult Sprint Dalarna
072-229 59 29
Ulf Alexandersson,
070 - 260 50 00
Mikael Ek, VD Sprint
072-229 59 29
Mikael Ek, VD & rekryteringskonsult Sprint
072-229 59 29
Mikael Ek, VD & Rekryteringskonsult på Sprint
072-229 59 29