OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en projektledare/redovisningsekonom till
Ledningsstabens ekonomienhet.
Riksantikvarieämbetet är en central förvaltningsmyndighet för frågor om kulturmiljön och kulturarvet med det övergripande ansvaret att i samverkan med länsstyrelser, länsmuseer, kommuner och allmänhet verka för att vårt kulturarv bevaras, berikas och brukas.
Regeringen har beslutat att delar av Riksantikvarieämbetet ska lokaliseras till Gotland under 2007-2008. En av regeringen tillsatt utredning har nyligen lagt fram ett förslag om att den uppdragsarkeologiska verksamheten skall skiljas från Riksantikvarieämbetet och övergå till ett av staten helägt aktiebolag.
Ledningsstaben leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten och verksamheten är organiserad i sex enheter och en ledningsfunktion. Ekonomienheten är verksledningens funktion för myndighetens ekonomiska kontroll och förvaltning. Uppdraget omfattar kontroll över ekonomiska rutiner, ekonomisystem, rapportering, ekonomisk analys, budgetering och finansiering. Vid enheten arbetar sju personer.
Myndigheten skall under 2007/2008 gå över till elektronisk fakturahantering och vi behöver en projektledare för införandet. Projektledaren skall därutöver svara för att myndighetens ekonomisystem uppgraderas till en ny version, vara systemförvaltare samt svara för dokumentation och utbildning.
Vi söker en högskoleutbildad ekonom med inriktning på redovisning eller motsvarande kompetens. Erfarenhet av det statliga redovisningsområdet är en merit. Du bör ha några års arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i något ekonomiadministrativt system - gärna Agresso som vi använder. Erfarenhet av att arbeta med system för elektronisk fakturahantering samt tidigare arbete som systemekonom är meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och gärna även i Access.
Du bör ha erfarenhet av att leda projekt och du är van att arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, van att ta egna initiativ, serviceinriktad och du kan förmedla dina kunskaper till andra inom myndigheten.
Anställningen kan omfatta heltid eller deltid och kan påbörjas den 1 mars eller senare enligt överenskommelse. Den är tidsbegränsad till och med den 17 februari 2008 och arbetsplatsen är belägen på Östermalm i Stockholm. Därefter kan det finnas möjlighet till en tillsvidareanställning med placering först i Stockholm och senast från hösten 2008 i Visby.
Om anställning övergår i en tillsvidareanställning blir arbetsuppgifterna systemförvaltning av e-fakturasystemet och ekonomisystemet samt arbete med redovisningsfrågor.
Vi tycker det viktigt med mångfald på arbetsplatsen och ser därför gärna såväl kvinnliga som manliga sökande med varierande etnisk och kulturell bakgrund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Dahl, enhetschef
08/5191 8000
Therése Linder, personalhandläggare
08-5191 8000
Catrin Rigefalk, ST-Kultur
08-5191 8000
Malin Blomkvist, enhetschef
08/5191 8000
Karin Sterner, systemansvarig
08/5191 8000
Matilda Karlsson, SACO
08/5191 8000
Robert LANG, ST
08-5191 8000
Jesper Andersson
08-5181 8000
Anders Karlsson
08-5191 8000
Madeleine Juniwik
08-5191 8000