Projektledare/samordnare - upphandling, lokalfr.

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten ger stöd och service till Statens historiska museers verksamheter genom att svara för ekonomi, personal, IT, lokaler, vaktmästeri och intendentur.Enheten ska härutöver svara för upphandlings- och inköpsfrågor samt för myndighetens systematiska miljöledningsarbete.Vi behöver nu komplettera vår organisation med en erfaren projektledare och samordnare.Vi söker nu Dig som kan ta ansvar för att: .Utarbeta, utveckla och införa gemensamma rutiner för upphandlingar och inköp, .Förvalta och följa upp myndighetens avtal om inköp av varor och tjänster, .Utveckla och införa gemensamma rutiner för myndighetens systematiska miljöledningsarbete, .Hantera Historiska museets löpande lokalfrågor och företräda museet i samrådsmöten med hyresvärden (i samarbete med myndighetens säkerhetsansvarige), .Utarbeta och uppdatera Historiska museets lokalförsörjningsplaner, .Följa upp, analysera, göra redovisningar internt och externt samt ge stöd till verksamheten på ovanstående områden, .Medverka i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete även på andra områden.Arbetet kräver att Du är van att arbeta självständigt, är initiativrik och resultatinriktad.Du måste vara en god kommunikatör, analytisk och strukturerad och ha god förmåga att uppfatta, förstå och formulera behov i verksamheten, liksom att ta fram förslag om hur dessa kan tillgodoses.Detta förutsätter samarbetsförmåga och känsla för service.Du bör ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på andra sätt, inom t.ex. juridik och ekonomi.Du ska ha flera års erfarenhet som projektledare i utvecklingsprojekt eller av arbete i funktion med samordningsansvar, från minst något av ovanstående områden. Tillträde snarast.Anställningen gäller tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Närmare upplysningar lämnas av Gerd Grip, administrativ chef, telnr.Facklig företrädare för SACO-S är Karina Hedman, telnr.Ange diarienummer 632-373-2008 på ansökan och skriv även ref.nr och namn som ämne i ditt e-postmeddelande.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Gerd Grip
08-519 557 36
SACO-S Ulrika Bornestaf
08-519 553 02
Personalspecialist Emelie Gloza
08-519 556 07
Museichef Eva Ramberg
08-519 553 10
Personalspecialist Emelie Gloza
08-519 556 07
SACO-S Ulrika Bornestaf
08-519 553 02
Enhetschef Sophie Nyman
08-519 557 23
SACO-S Anna Wilson
08-519 556 30
Redovisningsekonom Iwona Nilsson
0851955617
Personalspecialist Emelie Gloza
0851955607 08-519 556 07

Sammanfattning

Besöksadress

STORGATAN 41
STOCKHOLM

Postadress

BOX 5428
STOCKHOLM, 11484

Liknande jobb


29 november 2024

Project Administrator at the Ukrainian Institute in Sweden

26 november 2024

26 november 2024