OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sälj & Marknadshögskolan, grundat 1996, är en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning inom försäljning och marknadsföring. Vår verksamhet utgörs till stor del av yrkeshögskoleutbildning men vi bedriver även onlineutbildningar samt utbildningar för företag. Genom ett nära samarbete med branschen säkerställs att våra utbildningar håller hög kvalitet och motsvarar arbetsmarknadens behov. Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, norra Europas ledande utbildningsföretag.
Nu har du chansen att tillhöra ett engagerat utbildningsteam där du får ta dig an en varierande roll där du ansvarar för att planera, koordinera, administrera och driva utbildning inom yrkeshögskola. För att trivas i rollen bör du vara en social och driven person som trivs med att vara spindeln i nätet och att skapa ordning och reda.
Om tjänsten
Som utbildningsledare hos oss är du en av många nyckelspelare i organisationen. Det är du som är ansvarig för utbildningarna och som är utbildarnas och de studerandes närmsta kontaktperson. Under en arbetsvecka samverkar du också med andra utbildningsledare och administratör. Därför är det viktigt att du har ett professionellt bemötande och att du aktivt bidrar i det gemensamma arbetet.
Arbetsuppgifterna är många och varierande och med egenskaper som att vara framåtdrivande, social och målfokuserad kommer du långt. Du bör kunna prioritera och strukturera din arbetsdag på ett effektivt sätt, samtidigt som du är noggrann och strävar efter att uppnå bästa resultat för din utbildning och för verksamheten i stort.
I Göteborg finns ytterligare kollegor samt din chef. Därför behöver du känna dig trygg med ett ledarskap på distans.
Arbetsuppgifter
• Daglig studerandekontakt
• Planera, administrera, bemanna och kvalitetssäkra utbildningarna
• Stötta utbildare och studerande på plats i skolan
• Leda arbetet med samordning av utbildningens ledningsgrupp
• Kontinuerlig kontakt och uppföljning med inblandade intressenter såsom myndigheter.
Din bakgrund
Vi söker dig som nyligen har avslutat en eftergymnasial utbildning och som är nyfiken och intresserad av utbildningssektorn. Det är meriterande om du har utbildning inom projektledning, beteendevetenskap, företagsekonomi eller service management.
Då du kommer att arbeta med flera olika datorsystem är god datorvana och goda kunskaper i Office-sviten ett krav. Är du nyfiken på nya digitala lösningar och vill vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av vårt digitala arbetssätt så är det stort plus.
Din svenska är mycket god i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. En medarbetare hos oss bör vara strukturerad, noggrann, socialt trygg och trivas med snabba omställningar. Vi i teamet är lagspelare och ser att du som söker tjänsten delar vår syn på samarbete och gemenskap som nycklar till en trevlig arbetsmiljö och framgångsrikt arbete.
Är du den vi söker?
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2021-11-30. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta tf utbildningschef Thobias Torstensson på 010-142 13 72 eller via mail thobias.torstensson@smhsverige.se
Lön
Lönetyp: Fast månadslön
Anställningstyp
Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt och som löper till juni 2022 med chans till tillsvidareanställning. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och Unionen/SI.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Om AcadeMedia
Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, Skandinaviens ledande utbildningsföretag. AcadeMedia är verksamt i hela utbildningskedjan: förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.