Projektledare/utredare till Stockholms stads stadsledningskontor

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är cirka 270 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.



Arbetsplatsbeskrivning
Stadsledningskontoret vid Stockholms stad är kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för övergripande strategiska frågor och att de politiska besluten genomförs.

Stadens strategiska it-verksamhet leds och styrs av stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling. Avdelningen har idag cirka 70 anställda. Vi söker nu en projektledare med inriktning mot utredning till enheten Stab.

Arbetsbeskrivning
Som projektledare med inriktning mot utredning kommer du ha en viktig stödjande roll till avdelningens ledningsgrupp. Du rapporterar till stabschefen och kommer även att arbeta nära it-direktören. Dina arbetsuppgifter kommer att ha en stor bredd och i ditt uppdrag kommer du bl a att:

• ansvara för utredningar och ge förslag till beslut
• driva avdelningsinterna projekt
• hantera inkomna remisser och skriva tjänsteutlåtanden
• genomföra kartläggningar och analyser
• koordinera och besvara inkomna förfrågningar från övriga verksamheter, invånare, näringslivet eller akademin
• delta i projekt eller samverkansgrupper som representant för staben eller avdelningen

Kvalifikationer
• Kandidat- eller magisterexamen från relevant högskoleutbildning, t ex med samhällsvetenskaplig inriktning
• Minst två års erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig sektor där du har ansvarat för ärenden från start till slut
• Praktisk erfarenhet som projektledare från ett projekts alla faser
• Mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och tydligt i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket goda administrativa datorkunskaper, särskilt MS Word och samverkansytor för att dela dokument, t ex SharePoint
• Mycket goda kunskaper om vad det innebär att vara en tjänsteman inom offentlig förvaltning och om de lagar och regelverk vi berörs av

Det är meriterande med:
• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du har arbetat kommunövergripande
• Kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina/eDok
• Genomförd projektledarutbildning
• Erfarenhet från offentliga upphandlingar

Du kommer att hantera frågor av många olika slag med många kontaktytor, varför personliga egenskaper är avgörande. Du behöver därför vara en analytisk, kreativ och social person som snabbt hittar vägar och bygger upp nätverk för att nå den information du behöver. Du är väl insatt i det demokratiska systemet och ser dig själv som en oförvitlig tjänsteman med gott omdöme och hög integritet.

Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du når dina slutsatser och förslag till beslut genom en väl underbyggd analys som föregåtts av samverkan med relevanta parter. Du tycker om att skriva och besitter förmågan att uttrycka dig kärnfullt, lättbegripligt och målgruppsanpassat. Du är prestigelös när det gäller att fråga, få återkoppling och följa upp.

Du har ett strukturerat arbetssätt och kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att leverera kvalitet på utsatt tid.

Då tjänsten är placerad vid stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling är det viktigt att du har goda generella it-kunskaper och ett intresse för digitaliseringsfrågor. 



Övrigt
Arbetsprov kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms stad .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 juli 2018

Besöksadress

Ragnar Östbergs Plan 1 10535 Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024