Projektör med IT-ansvar

Arbetsbeskrivning

Tekniska serviceförvaltningen består av samhällsbyggnadsavdelning, byggnadsavdelning,
fastighetsavdelning, arbetsutvecklingsavdelning samt kost- och städavdelning.
Samhällsbyggnadsavdelningen utreder och projekterar gator, GC-vägar och trafiklösningar. Dessutom har vi en beställar- och kontrollantfunktion och sköter upphandling av bland annat gatu- och markarbeten. Vi ansvarar för trafiksäkerhetsfrågor och trafikreglerande ärenden såsom lokala trafikföreskrifter. Utfärdande av parkeringstillstånd för rörelsehindrade, transporttillstånd och dispenser från lokala trafikföreskrifter handläggs hos oss. Handläggning av bidrag till enskilda vägar sker på avdelningen. Parkeringsövervakningen ligger också på avdelningens ansvar. Vad gäller marksidan så utreder vi mark-, exploaterings- och fastighetsbildningsärenden samt förvaltar kommunens mark och skogsinnehav. Vi ser till att attraktiv tomtmark finns tillgänglig för både bostäder och industrier och deltar också aktivt i processen vid nya industrietableringar. Utarrendering av kolonilotter och annan mark sker också.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är fördelat mellan projektering inom samhällsbyggnadsavdelningen och IT-samordning för hela tekniska serviceförvaltningen. Som projektör kommer dina arbetsuppgifter att bestå av projektering och utredningar av kommunens gatunät och exploateringsprojekt. Du kommer att upprätta underlag, kalkyler och kostnadsberäkningar. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänheten och även externa kontakter med exempelvis andra myndigheter. I rollen som IT-samordnare ska du förvalta och utveckla våra IT-system. Detta inkluderar omvärldsbevakning och ta fram förslag på förbättringsåtgärder. Du ska vara vår kontaktperson mot kommunens centrala IT-organisation och andra förvaltningar när det gäller IT-frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör med inriktning mot väg och vatten eller har annan lämplig utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Viktigt är att du är bra på att ta egna initiativ och arbeta med flera projekt parallellt. Du ska ha goda kunskaper i att arbeta digitalt med projektering.
Dina allmänna datorkunskaper ska vara mycket goda och du ska ha ett intresse av IT-frågor. Du är intresserad av att förklara, visa och hjälpa medarbetare när frågor uppstår. Förhoppningsvis har du ett allmänt intresse av teknik och teknisk utveckling.
Körkort för personbil är ett krav.

Meriterande är:
Erfarenhet av eller utbildning inom IT
AutoCad Civil 3D eller andra digitala verktyg för projektering.
Exempel på system som används på tekniska serviceförvaltningen:
- Incit
- Proacess-RCO
- TAC
- Matilda
- Hyperdoc
- RDT
- Tekis-LV och LTF
- Tekis Webb-gata
- CAD
- NVDB









ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Anette Nilsson
0380-517608
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Områdeschef Anita Enghall
0380-518104
Kökschef Eva Idebrant
0380-518426
Kökschef Ingvor Hiljanen
0380-518426
Avdelningschef Eva Stubbe
0380-51 84 41
Arbetsledare Wåge Dahl
0380-51 88 36
Avd chef Johnny Eriksson
0380-51 83 36
vaktmästare Kjell Karlsson
0380-51 87 85
chef byggnadsavdelningen Fredrik Lindgren
0380-51 80 96

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Tekniska serviceförvaltningen Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Fast lön
  • Heltid. Dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 9 februari 2017

Besöksadress

57132
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57180

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

12 november 2024