Projektplanerare till Saab!

Projektplanerare till Saab!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av projekt och vill ta dig ann en planerande roll i en miljö som främjar utveckling av såväl kompetens och personlighet? Då har du nu möjligheten att arbeta i en dynamisk och framåtsträvande miljö i ett projektteam i rollen som projektplanerare. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som projektplanerare kommer du att arbeta med resursplanering inom Gripen-programmet. Du kommer att stärka planeringsförmågan hos teamet i utvecklingen av supportlösningen för Gripen. Du arbetar nära projektledare för att fastställa projektplaner, allt från huvudplan till detaljerade planer. Du samlar in information för planering och övervakning av projektet. Vidare innebär rollen att föreslå och introducerar rutiner angående; planering och övervakning, informationsdistribution, riskhantering och förändringshantering.

Du kommer också att ge stöd till underprojektledare inom planeringsområdet. Du rapporterar till din projektledare och ser till att projektplaneringspolicyn är korrekt och följs samt uppdateras vid behov. Dina huvuduppgifter är att:
• Att sätta ihop och strukturera scheman baserat på input från projektledare och projektpersonal
• Att sätta ihop, analysera och rapportera projektstatus med avseende på resultat och schema
• Att signalera avvikelser till din projektledare
• Att övervaka projektets hot och möjligheter

Gripen Support är en kontaktpunkt för Gripen-kunder och partners och erbjuder supportlösningar för Gripen-systemet inklusive en rad produkter och tjänster. Projektkontoret är en del av avdelningen Program och projektledning, som ansvarar för att säkerställa ett effektivt genomförande av kontrakt och projekt.

Vem är du?
Du som söker har relevant kandidatexamen, eller motsvarande erfarenhet. Du bör tidigare ha arbetat med projektplanering, i komplexa projekt och organisationer, gärna i Microsoft Project eller liknande planeringsverktyg. Vi ser gärna erfarenhet från tekniska utvecklingsprojekt.

Som person är du kommunikativ och självstyrd och tycker om att arbeta med människor samt gräva i detaljer när det behövs. Du är strukturerad och har en problemlösningsinriktat tankesätt. Det är viktigt för oss att du har en accepterande inställning till människor oavsett vem du träffar. Respekt och värdighet bör vara nyckelord för dig,. Du är inte rädd för att ta nya initiativ och själv driva projekt framåt. God engelska i både tal och skrift är ett krav.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 27 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Tech Lead – Stockholm

Tech Lead – Stockholm

27 november 2024

26 november 2024