OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en redovisningsekonom med erfarenhet av projektredovisning och vana av uppföljning av extern projektfinansiering.
Du kommer att arbeta med kalkyler och ansökningar inom finansieringsområdet.
Löpande bokföring, omföring av kostnader mellan projekt, analys och uppföljning är arbetsuppgifter som ingår i rollen.
Du kommer att ansvara för kontraktshantering, koordinera finansieringsprojekt både nationella och EU-projekt. Ansvara för inbetalningar, kontering, analys och projektredovisning.
Vem är du?
Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi samt erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. Meriterande är om du arbetat i affärssystemet Agresso och gärna inom universitetsvärlden. Du kommer att ha mycket kontakt med forskare och andra intressenter kring finansieringsprojekten varför en god kommunikativ förmåga och ett rådgivande förhållningssätt är viktigt att du besitter. Mycket kommunikation är på engelska varför du måste hantera det i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du som konsult utveckling genom intressanta uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1100 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Detta uppdrag är ett föräldrarvikariat som planeras börja i juni. Du blir anställd som konsult inom Experis konsultverksamhet. För denna tjänst kommer vi att arbeta med löpande urval.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta konsultchef Åsa Mårtensson tel: 031-617217 alt mail: amr@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20