Projektresurs schema- och vakanshantering inom Boende - Korttids

Projektresurs schema- och vakanshantering inom Boende - Korttids

Arbetsbeskrivning

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du intresse och erfarenhet av vakanshantering, planering och schemaläggning? Vill du också arbeta i team med andra? Då har du ett jobb att söka som Projektresurs till funktionshinderomsorgen inom Boende - Korttids!
Ditt nya jobb
Inom Boende - Korttids har vi nu ett pågående projekt som innebär nya visstidstjänster för att stötta områdets enhetschefer och verksamheter med arbetet kring schema och vakanshantering samt bemanning.

Detta innefattar hantering av schemaläggning för personalgrupper i Multi Access och frånvarohantering i Time Care Pool. Tillsammans kommer vi ansvara för att utveckla områdets arbetssätt för bemanningsplanering kopplat till resurspass och samplanering.

Projektresursen kommer arbeta gentemot flera enhetschefer och arbetsgrupper där kontakt även sker med medarbetare och medborgare. Arbetet utgår från att hitta lösningar i vardagen genom att boka vikarier och ha nära samarbete med resurspoolen. Du hanterar även scheman utifrån aktuella lagar med stöd av en schemacontroller kopplat till området. Arbetsbeskrivningen kan ändras under anställningen utifrån förutsättningar samt behov och du är involverad i att forma rollen.

Din kompetens
Du som söker har minst en avklarad gymnasieutbildning och det skulle kunna vara inom administration, ekonomi, omsorg alternativt annat område. Det viktigaste är att du har erfarenhet av arbete med schemaläggning och vakanshantering där du har arbetat i verksamhetssystemen Multi Access och Time Care Pool. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg.

Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Arbetet ställer även krav på god datavana.

Personliga förmågor och kvalifikationer
Du är självgående, ansvarstagande och strukturerar ditt arbete väl. Du har god initiativförmåga och håller dig lugn i pressade situationer. Arbetet ställer krav på att du är lösningsfokuserad och förblir motiverad trots eventuella motgångar där du arbetar tills resultat är uppnådda. Viktigt med lyhördhet samt god samarbets- och anpassningsförmåga till olika personer och behov, som du kopplar till uppdraget.

Framförallt är du serviceinriktad och har empati, förståelse och respekt för människors olikheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig
Du får ett varierande och givande arbete som ger stort utrymme för eget ansvar. Under ett tillitsbaserat ledarskap kommer du ha möjligheten att utveckla rutiner och arbetssätt där du tillsammans med ansvarig chef tar fram och utvecklar rollen.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och möjlighet att ta del av en mängd förmåner såsom friskvårdsbidrag samt andra generella förmåner. Du kan läsa mer om det här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss
Område Boende - Korttids, som vid årsskiftet byter namn till Boende LSS, består av två områdeschefer, 26 enhetschefer och sex enhetsadministratörer. I rollen som Projektresurs hos oss kommer du arbeta nära enhetscheferna inom området och vara med att bygga upp ett arbetssätt för att hitta bästa samarbetet inom bemanningsfrågan. Din arbetsplats hittar du på Kasernen och det finns möjlighet till viss del av distansarbete i uppdraget men majoriteten av tiden utförs på arbetsplatsen.

Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte, teamkänsla och att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö.

Bra att veta
Rekryteringen avser fyra särskilda visstidsanställningar på ungefär 11 månader med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Din arbetstid är förlagd på dagtid måndag-fredag.

Löpande urval och intervjuer tillämpas, planerade tillfällen är 18-19/12 samt 8/1. Arbetsprov kommer genomföras som en del av rekryteringsprocessen. I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat relevant examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet, blir det aktuellt med intervju kan du även lämna in dina papper under tillfället.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande områdeschef Elin Joelsson.
Telefon: 036-10 63 01 / E-post: mailto:elin.joelsson@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som Projektresurs schema- och vakanshantering inom Boende - Korttids!


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 23 december 2024

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024