OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JobBusters Aktiebolag
Om oss
JobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper företag i alla branscher med alla typer av tjänster. Vi samarbetar idag med allt ifrån stora globala företag till mindre bolag. Vår målsättning är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb!
Arbetsplatsen är belagd i Stockholm
Företagspresentation
Bakgrund: Med anledning av att företagets avtal med nuvarande leverantör av kundtjänst går ut i maj 2015, kommer det att göras en upphandling med en ny leverantör med uppdraget att driva och utveckla kundserviceverksamheten vidare. Inför upphandlingen kommer utformningen av den framtida tjänsten att utredas och beslutas inom ramen för en förstudie. Förstudien kommer att genomföras under perioden juli – december 2013.
Förstudien kommer att, förutom precisering av tjänsten, innefatta en omvärldsanalys, principer kring ansvar och ägande av stödsystem etc. Nuvarande affärsmodell kommer att utvärderas avseende bland annat ersättningsmodell och incitament för att fullgöra av beställaren uppsatta mål. Den övergripande utformningen av den framtida affärsmodellen ska också beskrivas och konsekvensbedömas relativt den befintliga och eventuellt andra alternativa affärsmodeller. Idag har den befintliga leverantören ansvar för bl.a. kundtjänst och försäljningscenter, förstudien ska även innefatta en bedömning om detta bör gälla även i kommande avtal.
I uppdraget ingår också att stödja gruppchefen för Försäljning och kundservice i planering och uppföljning av den löpande verksamheten. Detta kommer ske under en övergångsperiod i väntan på att tjänsten som affärsområdesansvarig tillsätts (dessa arbetsuppgifter utgör ca 10-20% av uppdragets omfattning).
Arbetsuppgifter
Vi söker en resurs som på ett självständigt sätt ska vara del av arbetet att utföra förstudien.
Arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är bland annat att tillsammans med projektledaren planera genomförandet av förstudien. Resursen ska på egen hand utföra delmoment/delprojekt inom ramen för förstudien såsom exempelvis precisering av tjänster som skall upphandlas bland annat genom omvärldsbevakning, utvärdering av nuvarande affärsmodell samt utreda och besluta om principer kring ansvar och ägande av stödsystem. Tillsammans med arbetsgruppen ska resursen ta fram adekvata underlag för beslut av uppdragsägare och referensgrupp. Avseende löpande rapportering av uppdragsstatus samt uppdragsrelaterade beslut ska normala rapporteringsrutiner för uppdrag gälla. Leveransen kommer slutligen att presenteras för och godkännas av chef och ledning och beredning av uppdragsägaren med deltagande av referensgruppen.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet.
- Utbildning i projektledning.
- Mångårig erfarenhet av att leda och/eller arbeta i projekt och utredningsuppdrag.
- Erfarenhet av projekt inom kundserviceverksamhet samt erfarenhet av kundservicerelaterade IT-system ut ett användarperspektiv.
- Erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning.
- Det är meriterande med erfarenhet av att verka inom upphandlande verksamhet.
- Det är meriterande med erfarenhet av upphandlings- och övertagandeprojekt.
Personliga egenskaper
I denna konsultanskaffning sätter vi även stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du är noggrann och har god förmåga att samarbeta med personer inom olika funktioner och på olika organisatoriska nivåer. Du har god analytisk förmåga, god förmåga att arbeta självständigt och att samverka med andra samt förmåga att arbeta systematiskt.
Du har ett sinne för detaljer, men har även ett holistiskt förhållningssätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god förmåga att kommunicera.
Övrigt
Heltid, med start omgående t.o.m. 2013-12-31, med chans till förlängning då upphandlingen kommer att genomföras i direkt anslutning till förstudien. Du kommer att vara anställd som konsult av JobBusters och uthyrd till vår spännande kund.
Lön
Fast lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
OMGÅENDE! Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm