OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en vass administratör och säljare till vår projektavdelning i centrala Göteborg som ska jobba mot vårt B2B segment. Har du ett stort intresse för byggnation och service? Ser du möjligheter när andra ser hinder? Då är du förmodligen rätt person för oss, läs mer om tjänsten nedan.
HTH finns representerat i fyra länder genom en butikskedja med cirka 130 butiker och en årlig produktion på 75.000 kök. Detta innebär att HTH är en av Nordeuropas största köksproducenter. HTH's inredning kännetecknas av modern design och hög kvalitet. HTH's vision är att bli den ledande och mest lönsamma köksspecialisten och att inspirera kunder och ge dem en upplevelse i världsklass genom att förverkliga deras köksdrömmar.
Om rollen
Som projektsäljare erbjuder du våra företagskunder professionell rådgivning, säljstöd och totalservice i samband med inköp av skåpssnickerier till kök, badrum eller förvaring.
I processerna som ofta är flerbostadsprojekt ingår att granska förfrågningsunderlag och ritningar i dwg, pdf. Rita köksuppställningar, kalkylation, anbuds/offertarbete, noggrann kontroll och konsultation beträffande behov av tekniska lösningar för tex. vatten, avlopp, ventilation och el.
Kontinuerlig uppföljning av anbuds/offertarbete är en naturlig del av arbetet. Vid tillvalshantering genomförs det i samarbete med kunden. Orderläggning, leveransplanering och framtagande av faktureringsunderlag ingår också, likaså hantering av eventuella reklamationer. Arbetet innehåller också besök hos kunder eller på bygg/ arbetsplatser. I tjänsten ingår samarbete och kunskaps- och erfarenhetsutbyte med andra säljare och annan personal i samtliga HTH-butiker inom koncernen.
Som projektsäljare inom B2B förväntas man även bidra till den allmänna utvecklingen av verksamheten och ta ett aktivt ansvar för att hela tiden förbättra för både kunder och kollegor. Du tillhör ett team med 7 andra projektsäljare.
Tjänsteresor kan förekomma. Du rapporterar till Affärsområdeschef för B2B.
Vem är du?
Du har några års erfarenhet från liknande arbete gärna inom köksbranschen. Du är en stark administratör men trivs lika bra i mötet med kund. Du har erfarenhet av offerthantering, budgetering och kundkontakt. För att trivas i denna roll bör du ha ett stort intresse för människor, byggnation och inredning.
Som person är du en noggrann problemlösare som alltid har kunden i fokus. Med hög grad av service och affärsmässighet tar du dig an alla situationer. Har du erfarenhet från reklamationshantering ses detta som meriterande.
Du har utmärkt svenska i tal och skrift och B-körkort med tillgång till egen bil samt goda datakunskaper och gärna kännedom kring CAD-program.
Vad kan HTH erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där möten med människor blir din vardag tillsammans med professionella kollegor och ett starkt varumärke. Vi på projektavdelningen har många års erfarenhet och är måna om våra kunder.
Professionalitet och noggrannhet tillsammans med dansk design är vår grund för en trygg arbetsmiljö. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna gemenskap. Tjänsten är på heltid.
Sök tjänsten idag
I denna rekrytering samarbetar HTH med Jefferson Wells. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan, dock senaste 5 Juli. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Maria Svedberg, 079-0763749 alternativt på e-post; maria.svedberg@jeffersonwells.se
Vi ser fram emot att höra från dig!