OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS, bedriver forskning, forskarutbildning, grundutbildning och samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik. Centrala intresseområden vid institutionen är frågor som rör relationen utbildning och samhälle, inkluderande utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, inkludering, språk och bedömning samt betygsfrågor. Institutionen har en omsättning av ca 200 MSEK per år med ca 220 medarbetare varav ca 30 tillhör den administrativa delen.
För ytterligare information om Institutionen för pedagogik och specialpedagogik: https://ips.gu.se/
Arbetsuppgifter
Projektsamordnaren tillhör ekonomigruppen bestående av totalt nio medarbetare där samtliga arbetar med dedikerade verksamheter/projekt/uppdrag inklusive EU-projekt (i kommande text benämnd som projekt) inom grundutbildning, forskning och samverkan.
Projektsamordnaren kommer att få dedikerade projekt där denne självständigt ska ansvara för projektens budget-, prognos- och bokslutsarbete, utföra analys- och uppföljningsarbete samt löpande ekonomiarbete. Arbetet innefattar upprättande av kostnadskalkyler och budget för avancerade forskningsprojekt, att vara rådgivande i ekonomiska och administrativa frågor från forskare och ledning samt följa upp projekt och rapportera dessa. Arbetet innebär komplexa redovisningar av forskningsprojekt till olika finansiärer samt att medverka vid upprättande av samarbetsavtal mellan projektparter. Även utveckling och anpassning av ekonomiadministrativa rutiner i enlighet med nya riktlinjer och regelverk ingår.
Vidare ingår registrering i GUs kontraktsdatabas, löpande fakturahantering (såväl leverantörsreskontra som kundreskontra), granskning av reseräkningar och arvoden, arbete med institutionens tjänsteplanering och uppföljning av densamma, anläggningsreskontra mm samt att ansvara för och svara på frågor angående upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Viss övrig administration förekommer också.
Andra arbetsuppgifter är inköp och resebokningar, uppföljning och justering av lönekostnader, arvoden, utlägg, anställningsbekräftelser, granskning i Primula samt konferens och mötesarrangemang.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: PAR 2020/575
Ansökan
För fullständig annons och ansökan; https://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/Lediga_anstallningar-detaljsida/?id=5972
Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-05-20
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.