OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information: www.nykoping.se
I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Division Social omsorg är en gemensam organisation för kommunens socialtjänst. Divisionen är uppdelad i sex verksamhetsområden samt stödfunktionerna Administrativ enhet, Ekonomi, HR, Kommunikation och Stabsfunktion. Vi söker nu en projektsamordnare.
Din roll som projektsamordnare kommer bland annat vara att bevaka, ta fram och söka riktade statliga projektmedel till divisionens utvecklings- och förbättringsarbeten. Du kommer att vara ett stöd till projektledarna och själv vara projektledare till vissa större och mindre projekt. I det arbetet ingår bland annat att bevaka delrapporteringar och tidplaner i pågående projekt. Ett annat arbete blir att bygga upp en väl fungerande struktur över samtliga större projekt inom divisionen vad gäller projektets ändamål och ekonomi. Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunens centrala projektkontor och EU-samordnare. Vissa projekt som finansieras med statliga medel berör även de privata vårdgivarna och en samordning med nämndansvariga tjänstemän kan bli aktuell. Du kommer att vara divisionens kontaktperson till olika myndigheter och vara deltagare i externa projekt. Organisatoriskt kommer du att ingå i divisionens stab.
KVALIFIKATIONER
minst 3-årig högskole-/universitetsutbildning med lämplig inriktning eller annan likvärdig erfarenhet
goda kunskaper i projektledning och projektstyrning
god förmåga att planera, organisera, strukturera
god förmåga att vara stöd till verksamheterna och ha helhetsperspektiv
god förmåga att samarbeta med olika aktörer och att arbeta självständigt
lätt att uttrycka dig i tal och skrift och ha goda kunskaper i svenska
körkort och mycket god datavana
Det är meriterande om du har erfarenhet av politiskt styrd organisation, socialtjänst och är van att hålla muntliga presentationer
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman
Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56